U brněnského dálničního křížení D1 a D2 se na podzim rozjede další rozsáhlá rekonstrukce, která má trvat zhruba dva roky. Místo, kde se denně potkávají tisíce aut, už teď patří mezi nejvytíženější dopravní body v zemi. S dalšími omezeními, která přinese stavba, tady doprava ještě víc zhoustne. A proto dopravci přišli s návrhem, který může znít kontroverzně: chtějí, aby kamionům bylo opět povoleno předjíždět.
Sdružení ČESMAD Bohemia tvrdí, že by zrušení zákazu předjíždění mohlo pomoci rozptýlit kolony a zlepšit plynulost dopravy. Dnes mají totiž nákladní auta na vybraných úsecích českých dálnic zákaz předjíždění. A to podle dopravců způsobuje, že se v pravém pruhu hromadí kamiony, zatímco levý pruh zůstává často nevyužitý.
Mluvčí ČESMADu Martin Felix vysvětluje, že by se dokonce vyplatilo vyzkoušet netradiční řešení, které by mohlo kamionům ponechat levý pruh pro tranzit, aby se vyhnuly situacím, kdy osobní auta blokují průjezd v blízkosti sjezdů. Podle něj řidiči osobních vozidel často jedou v levém pruhu až do poslední chvíle a pak se snaží zařadit doprava, čímž zpomalí i ostatní. Možná by ale stačilo, kdyby kamiony dodržovaly zákaz stání, které jim přikazují žluté čáry nakreslené na silnici.
Silničáři i policisté se k návrhům dopravců vyjádří na srpnovém zasedání uzavírkové komise. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl už dříve připustil, že křížení D1 a D2 je mimořádně vytíženou dálnici a že kolony se při stavbě nevyhnutelně objeví. Jak to ale dopadne, to teprve uvidíme.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned