Většímu rozvoji elektromobility překáží nejen vyšší cena samotných elektromobilů, ale podle mnohých i nedostatečná síť dobíjecích stanic. V Německu tak chtějí, aby se dobíjecí stanice objevily i na téměř všech čerpacích stanicích.
Návrh, který by měl čerpacím stanicím přikázat mít i dobíjecí stanice, je v očekávání k předložení. Píše se v něm, že by provozovatelé čerpacích stanic měli nabízet nejen možnost čerpání pohonných hmot, ale i dobíjení elektromobilů. Souhlasí s tím i německý kancléř Olaf Scholz.
Německo bude takovým návrhem chtít dosáhnout cíle 15 milionů plně elektrických aut na svých silnicích do roku 2030. Po nedávném snížení dotací jejich prodeje klesly a politici čekají, že tímto jejich prodej opět navýší.
Velká síť čerpacích stanic chystá revoluci. Na svých nových stanicích nenabídne naftu ani benzin
„Budeme první zemí v Evropě, která v nejbližších týdnech zavede zákon vyžadující od provozovatelů 80 % všech čerpacích stanic, aby zpřístupnili možnosti rychlého dobíjení pro elektromobily s výkonem alespoň 150 kW. To znamená, že strach z dojezdu bude brzy minulostí,“ vysvětluje chystaný návrh zákona německý kancléř Olaf Scholz. Detaily ovšem politik nezmiňuje.
S tím ale nesouhlasí německý Spolkový svaz energetiky, který tvrdí, že v Německu už začíná být přebytek veřejných dobíjecích stanic. V Německu je nyní už víc než 100 tisíc veřejných dobíjecích stanic, přičemž jejich počet stále a rychle roste. Celková nabíjecí kapacita dnešních veřejných dobíjecích stanic dosahuje v Německu až 4,5 GW. Aktuální poptávka je ale prý „pouze“ na úrovni 2,23 GW. A využití dobíjecích stanic je v Německu podle statistik jen 11,6 % času.