Opel_Astra_Electric-a-Opel_Astra_Sports_Tourer_Electric

Na trh se chystá elektromobil k jako kombík. Představuje se Opel Astra Electric

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Opel -  1. 12. 2022


S novou Astrou Opel otevírá další zásadní kapitolu. Německá automobilka odhalila první snímky nového BEV modelu Opel Astra Electric. Značka s bleskem ve znaku tak představuje první čistě elektrickou (BEV) podobu Astry v celé dlouhé historii této veleúspěšné řady. Současně s pětidveřovým hatchbackem Astra Electric Opel představuje také nové kombi Astra Sports Tourer Electric, první čistě elektrické kombi od německého výrobce.

„Astra Electric a Astra Sports Tourer Electric jsou skutečnými průkopníky: S novou BEV variantou pětidveřového hatchbacku a kombi budou zákazníci těžit z jejich schopnosti vyhovět všem nárokům každodenního běžného provozu v kombinaci s komfortem a především s radostí z jízdy bez lokálních emisí,“ říká šéf automobilky Opel Florian Huettl. „Zároveň pokračujeme v naší elektrifikační ofenzívě. Nový Opel Astra Electric je důležitým milníkem na naší cestě stát se v Evropě plně elektrickou značkou.“

Přečtěte si také:  První evropská země zavádí daň za elektromobily. Na spotřební dani z fosilních paliv tratí velké peníze

V budoucnu tak zájemci o model Astra budou moci vybírat z více alternativ pohonu než u jakéhokoli jiného modelu značky. Kromě vysoce účinných spalovacích motorů jsou modely Astra a Astra Sports Tourer již nyní k dispozici jako elektrifikované plug-in hybridy, včetně nového vrcholného modelu Astra GSe. A nabídku pohonných jednotek brzy doplní akumulátorová elektrická Astra Electric, kterou bude na prvních trzích možné objednávat už od jara 2023.

Opely Astra GSe a Astra Sports Tourer GSe se ukazují. Jde o sportovněji naladěné plug-in hybridy

Radost z jízdy i odpovědnost: Emoce, praktičnost, lokálně bezemisní provoz

Nový Opel Astra Electric a Opel Astra Sports Tourer Electric budou elektrifikovat zákazníky. Stejně jako všechny varianty modelu Astra zaujmou BEV verze nejen svým odvážným designem, ale také výkony. Nová Astra Electric přináší čistou radost z jízdy bez lokálních emisí. Trakční elektromotor má výkon 115 kW/156 koní a také nejvyšší točivý moment 270 Nm je k dispozici od prvního dotyku pedálu akcelerátoru, což garantuje dynamické rozjezdy s obdivuhodným zrychlením. A zatímco mnoho jiných elektromobilů má rychlost omezenou na 150 km/h nebo 160 km/h, nová Astra Electric se dokáže rozjet až na 170 km/h. V závislosti na jízdních preferencích si řidiči Astra Electric mohou vybrat mezi třemi režimy Eco, Normal a Sport.

Přečtěte si také:  Hyundai uspěl ve státním tendru. Ministerstvům a státním organizacím dodá elektromobily za několik set milionů

Elektrická energie Astry Electric se uchovává v 54 kWh Li-Ion baterii, která je složená ze 17 modulů, přičemž každý z nich obsahuje 6 článků. Podle metodiky WLTP činí dojezd Astry Electric až 416 kilometrů. Konstruktéři se snažili, aby pohonný systém v zájmu maximálního dojezdu dokázal za každých podmínek pracovat co nejefektivněji. Spotřeba nové Astry Electric tak činí pouze 12,7 kWh na 100 km, takže elektrická novinka značky Opel dokáže nejenom perfektně sloužit v každodenním provozu, ale zvládne i delší jízdy. A nabíjení je rovněž otázkou krátké zastávky u nabíjecí stanice – baterie Astry Electric se na 100 kW DC nabíječce nabije na 80 procent své kapacity během přibližně 30 minut. Elektrická Astry je standardně vybavena 11 kW třífázovou palubní nabíječkou, takže vůz lze dobíjet i z domácí sítě nebo z wallboxu.

Akumulátory jsou uloženy pod podlahou, takže nijak nenarušují využitelnost prostoru pro posádku nebo zavazadla. Ve standardním pětimístném uspořádání sedadel nabízí kombi Astra Sports Tourer Electric 516 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel přepravní kapacita vzroste až na 1553 litrů. Další výhodou chytrého uložení baterií je nízko položené těžiště vozu, což se odráží ve skvělé jízdní stabilitě Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric.

Opel_Astra_Electric

Špičkový interiér, vyspělé systémy

V interiéru nové Astry Electric zaujmou nová ergonomická sedadla Active Sport (na přání čalouněná Alcantarou), která mají – jak je pro Opel příznačné – ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Plně digitální přístrojový štít Pure Panel integruje dva 10palcové displeje. Poslední generace intuitivního rozhraní HMI dává řidič v každém okamžiku rychlý přehled o všech důležitých parametrech, nechybí samozřejmě ukazatel stavu nabití baterie, dojezd atd. Nastavování klimatizace se provádí tradičními tlačítky. Díky velkému head-up displeji a ovládání hlasem se může řidič stále plně soustředit na situaci před vozem, bezpečnost jízdy zvyšuje dále celá řada asistenčních systémů, např. varování před čelní kolizí se samočinným brzděním, systém aktivního udržování vozu v jízdním pruhu, varování před únavou řidiče nebo varování před překážkou v mrtvém úhlu zrcátek. Nová Astra Electric samozřejmě přijíždí se špičkovými adaptivními světlomety Intelli-Lux LED Pixel Light s celkem 168 LED elementy.

Přečtěte si také:  Emise elektromobilů jsou vyšší než u naftových aut. Výfuk ale mají jinde

Nová Astra Electric se chlubí všemi atraktivními designovými prvky své řady – hrdě ukazuje svoji „tvář“ Opel Vizor, má výrazně sportovně tvarované přední nárazníky už v základu, standardně vyjíždí na litých kolech 18“… Každým detailem dává Astra Electric najevo, že tento model otvírá zcela novou kapitolu své značky. Kapitolu, která je především o emocích a elektrifikaci.

Štítky: , , , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek