prazsky okruh

V současné době jsou na D0, tedy na pražském okruhu dva měřené úseky. Jeden v tunelu Cholupice, druhý v tunelu Lochkov. V každém případě kamerový systém měří průběžnou rychlost a to v obou směrech. Zatímco v tunelech je měření hlavně kvůli bezpečnosti, nové radary, které začnou rychlost měřit během září, budou na okruhu prý hlavně kvůli hluku.

Přečtěte si také:  Vysokou rychlostí předjel policii a o kilometr dál sestřelil jiné auto

Nový systém měření

Ředitelství silnic a dálnic už dvě nová místa na okruhu kamerami osadilo. Naplno by však mělo být měření spuštěno v září. Zajímavostí je, že jde o zbrusu nový systém měření rychlosti. Zvládne totiž rozlišit to, jestli právě měří osobní nebo nákladní auto, to kvůli rozdílným maximálním rychlostem v místě, ale kromě toho zvládne změřit jak okamžitou rychlost, tak zároveň i čas, jaký řidič k průjezdu měřeným úsekem potřeboval.

Zdroj: ŘSD

Nina Ledvinová, tisková mluvčí ŘSD nám k tomu řekla: „Na vjezdových řezech je pro každý měřený jízdní pruh umístěn pár indukčních smyček, pomocí kterých dochází ke klasifikaci vozidel do tříd (do 3,5 tuny a nad 3,5 tuny) kvůli možným rozdílným maximálním povoleným rychlostem pro osobní a nákladní vozidla. Pomocí indukčních smyček lze také certifikovaně měřit okamžitou rychlost vozidel a sčítat dopravně-inženýrská data.“

Větší klid pro obyvatele a strašení řidičů

Jistě jste si všimli, že policisté či právě ŘSD nové radary nejčastěji omlouvá a vysvětluje hlavně slovy o bezpečnosti. V tomto případě je ale hlavní důvod trochu jiný, ačkoliv tisková mluvčí ŘSD onu bezpečnost nakonec samozřejmě nezapomněla zmínit: „Projekt si klade primárně za cíl vybudovat ucelený systém měření úsekové rychlosti v trase komunikace, jakožto technický prostředek sloužící ke snížení hlukové zátěže generované rychle jedoucími vozidly. Krom toho jde o zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Instalované systémy lze také využít jako zdroje dat pro účely dopravní telematiky.“

Krom toho ale tisková mluvčí vlastně otevřeně přiznala, že kromě hluku a bezpečnosti jde o to, aby řidiči měli strach. Aby měli pocit, že nad nimi visí možný trest za to, že pojedou rychleji, než mají. Konkrétně řekla toto: „Dalším cílem je dosažení stabilizovaného stavu, kdy se u řidičů a dopravců či přepravců navodí stav vědomí, že jejich vozidlo bude vždy detekováno a pokud nebude respektovat stanovené rychlostí limity, že vůči nim budou uplatněny represe, tudíž dosáhnout takového stavu, aby instalované zařízení působilo preventivně a v pozitivním směru ovlivnilo chování uvedených účastníků silničního provozu.“

Přečtěte si také:  V Prachaticích se rozhodli neukázněné řidiče vychovávat, nejen trestat

Nové měření bude na těchto úsecích:

  • D0 Jesenice km 1,058 – 1,850 směr D5, délka cca 800m
  • D0 Jesenice km 1,650 – 0,495 směr D1, délka cca 1200m
  • D0 Modletice km 77,115 – 78,100 směr D5, délka cca 1000m
  • D0 Modletice km 78,305 – 77,155 směr D1, délka cca 1200m

Pokuty od řidičů budou vybírat obce Říčany a Černošice.