Ulice Terezie Brzkové, hlavní tepna sídliště Plzeň Skvrňany, je už od začátku letošního července zcela neprůjezdná. Uzavřena je nejen pro auta, ale i pro tramvaje. Probíhá totiž její celková rekonstrukce, která by měla trvat do konce listopadu.
Eva Barborková, mluvčí Magistrátu města Plzeň říká: „Co se týká modernizace tratě Terezie Brzkové, tak ta je v podstatě naprosto nezbytná. Ve špatném stavu jsou ty velkoplošné betonové panely a špatný a nevyhovující je i stav vozovky. Co se týká té celkové rekonstrukce, vyjde zhruba na 84 milionů korun a potrvá do konce listopadu. Součástí je například i napřímení zastávky Karla Steinera.“
Do akce je zapojena i Vodárna Plzeň, která využila toho, že je ulice rozkopaná. „My v podstatě využíváme toho omezení, které tam je pro rekonstrukci tramvajové trati, a ten výkop použijeme k tomu, abychom mohli opravit vodovodní síť a kanalizační stoku,“ říká mluvčí Vodárny Plzeň Dana Veselá.
Rekonstrukce ulice Terezie Brzkové je citelným zásahem do života řidičů. Především těžkých nákladních vozidel. „Tam například je zcela vyloučená doprava, přeprava vozidel nad 7,5 tuny. Dochází k uzavírkám, bude tam připravena částečná uzavírka jedné z křižovatek. Nicméně vždy to bude zachováno tak, aby byl průjezdný alespoň jeden pruh,“ vysvětluje Eva Barborková, mluvčí Magistrátu města Plzeň.
Další omezení navíc čeká na řidiče i v Křimické ulici, což je hlavní výpadovka na Stříbro. „V Křimické ulici pracujeme na rekonstrukci vodovodu a kanalizace. Je to vlastně pokračování, je to další etapa a pokračování stavby, kterou jsme zahájili v březnu letošního roku v ulici Jakuba Škardy. Nyní tedy pracujeme v Křimické ulici. Vodovod se tam rekonstruuje asi v osmi set metrové délce, kanalizace dokonce více, než kilometrové délce,“ informuje Dana Veselá, mluvčí Vodárny Plzeň a dodává: „Ta stavba je koncipována tak, aby Křimická ulice zůstala vždycky průjezdná, čili jsou tam různá dopravní omezení, ale řidiči by měli vždycky projet. Výjimku tvoří těžké nákladní vozy nad 7,5 tuny, které mají průjezd zakázán.“
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Řidiči se musí obrnit trpělivostí a používat objízdné trasy a hlavně sledovat zpravodajství. To znamená, město Plzeň má silniční komunikační plán, který je na internetu a kde je vidět, kde v kterém místě je v té chvíli daná uzávěrka. To znamená, řidiči vidí na v podstatě na informačním systému města Plzně, kde budou ty uzávěrky a sledovat je.“
„Práce potrvají do konce letošního roku. Ještě to nebude ale všechno, pro příští rok máme naplánovanou další etapu. Ta se bude týkat už Vejprnické ulice, konkrétně místa podél Vejprnické ulice, kde budeme rekonstruovat kanalizační sběrač. Ten byl dán do provozu v roce 1934,“ upozorňuje na závěr Dana Veselá.