Na Nürburgringu se před pár dny objevilo auto, o němž jste dost možná nikdy neslyšeli. Po dráze epického okruhu totiž kroužilo závodní auto, které jsme my v akci reálně nikdy neviděli: Peugeot 207 THP Spider Cup.
Tento závodní roadster byl představen na autosalonu v Paříži už v roce 2006. Jeho základem je trubkový rám, na němž je lehká karoserie. Vždyť celé auto váží pouhých 720 kilogramů. A právě nízká hmotnost je pro motorsport základem.
O pohon se stará benzinový čtyřválec 1.6 THP, na němž v rámci vývoje spolupracoval koncern PSA s BMW. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný motor, který byl pro použití v tomto závoďáku naladěn na 128 kW/176 koní při 5800 ot./min a maximum točivého momentu vrcholilo 240 Nm mezi 1600 – 4500 ot./min (ten se nakonec objevil i v sériovém Peugeotu 207 RC).
Motor ale nebyl umístěn vepředu jako u běžného Peugeotu 207, nýbrž uprostřed mezi nápravami. Poháněna byla zadní kola, kam se výkon od motoru přenášel přes šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Řídící jednotka ale není sériová, nýbrž programovatelná od Bosche.
Jakkoliv auto nevypadá jako Peugeot 207, tak z něj má vodní chladič a intercooler. Prvků ze sériových modelů francouzské značky byste tu ale našli mnohem více. Z Peugeotu 206 je sloupek řízení a 407 dodala brzdové kotouče, třmeny a řízení.