O platbě mýta na německých dálnicích se mluví už od roku 2015. V té době ale rozhodnutí německých úřadů zastavila Evropská komise, které toto rozhodnutí přišlo diskriminační. Stejně tak zástupcům okolních zemí.
Ve zkratce proto, že se platba za dálnice dotkne především cizinců. Ačkoliv řidiči aut registrovaných v Německu budou poplatky platit také, o tuto zaplacenou částku se jim nakonec sníží daň, kterou zde platí z motorových vozidel. Ti, kterým v garážích parkují elektromobily, dokonce dostanou daňovou úlevu ještě větší, než kolik zaplatí za používání dálnic.
Před několika týdny se ale všechny strany dohodly na kompromisu, který zavádí velká zvýhodnění pro ekologická auta a který zároveň snížil cenu za krátkodobé dálniční známky.
Výsledkem tak je, že Německo od roku 2019 naplno spustí vybírání plateb za využívání svých dálnic. Finální výši mýta ovlivní zařazení vozu do jedné z šesti tříd. Desetidenní známku tak můžete mít v závislosti na vašem voze v rozmezí od 2,5 eur do 25 eur (přibližně 68 až 676 Kč), poplatek na dva měsíce pak od 7 do 50 eur (asi 189 až 1 350 Kč). Nejdráž vyjde roční mýtné, které vyjde až na 130 eur, tedy 3 513 Kč. Pokud ale při koupi známky nedodáte technické údaje, tedy objem motoru a emisní normu, bude vám automaticky účtován nejvyšší možný poplatek.