Na jaké ojetiny nižší střední třídy byste si měli dát pozor? ADAC zveřejnil přehled asistencí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: ADAC - Foto: Pavel Srp - 30. 5. 2023


Že jsou některá auta poruchovější než jiná, už víme. Jenže není to tak úplně jednoduché, protože také záleží na konkrétním roku výroby. To dokazuje žebříček spolehlivosti ADAC.

Německý autoklub ADAC zveřejňuje statistiky spolehlivost pravidelně. Tentokrát se podíváme na to, jakým konkrétním ojetinám v nižší střední třídě se vyhnout. Tady se jasně ukazuje, že záleží na roku výroby, protože ne všechny ojetiny stejné generace i modelu jsou (ne)spolehlivé. Někdy může být problémový pouze jeden rok výroby, jindy jich je více.

ADAC sestavoval žebříček na základě poruch, k nimž musel jako asistenční služba zajet. Jde o data za rok 2022, přičemž jsou do výsledků zahrnuta pouze auta se stářím od 3 do 10 let (od 2013 do 2020). Aby se auto do přehledu i tak dostalo, musí splnit další podmínku, kterou je 7000 registrací během dvou let, ale zároveň alespoň 5000 registrací v jednom roce. Důvod? Je potřeba mít dostatek relevantních dat.

A jak to v nižší střední třídě dopadlo? Překvapivě docela zajímavě. Údaje jsou seřazeny podle abecedy vzestupně. U indexu poruchovosti je vyšší číslo horší.

A na které kompaktní ojetiny byste si tedy měli dát pozor?

ModelProblémový rok(y) výroby (index poruchovosti v %)
Fiat Tipo2016 (27,8)
Ford Focus2014 (32,3)
Ford Kuga2020 (15,9)
Mercedes-Benz Citan2019 (23,2)
Peugeot 3082013 (35,5), 2014 (30,3)
Renault Kangoo2017 (25,4), 2018 (24,6)
Renault Mégane2016 (31,6)
Renault Scénic2017 (24,5), 2018 (24,6)
Toyota C-HR2017 (23,1), 2018 (29,9), 2019 (31,7), 2020 (22,3)

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru