Že jsou některá auta poruchovější než jiná, už víme. Jenže není to tak úplně jednoduché, protože také záleží na konkrétním roku výroby. To dokazuje žebříček spolehlivosti ADAC.
Německý autoklub ADAC zveřejňuje statistiky spolehlivost pravidelně. Tentokrát se podíváme na to, jakým konkrétním ojetinám v nižší střední třídě se vyhnout. Tady se jasně ukazuje, že záleží na roku výroby, protože ne všechny ojetiny stejné generace i modelu jsou (ne)spolehlivé. Někdy může být problémový pouze jeden rok výroby, jindy jich je více.
ADAC sestavoval žebříček na základě poruch, k nimž musel jako asistenční služba zajet. Jde o data za rok 2022, přičemž jsou do výsledků zahrnuta pouze auta se stářím od 3 do 10 let (od 2013 do 2020). Aby se auto do přehledu i tak dostalo, musí splnit další podmínku, kterou je 7000 registrací během dvou let, ale zároveň alespoň 5000 registrací v jednom roce. Důvod? Je potřeba mít dostatek relevantních dat.
A jak to v nižší střední třídě dopadlo? Překvapivě docela zajímavě. Údaje jsou seřazeny podle abecedy vzestupně. U indexu poruchovosti je vyšší číslo horší.
A na které kompaktní ojetiny byste si tedy měli dát pozor?
Model | Problémový rok(y) výroby (index poruchovosti v %) |
Fiat Tipo | 2016 (27,8) |
Ford Focus | 2014 (32,3) |
Ford Kuga | 2020 (15,9) |
Mercedes-Benz Citan | 2019 (23,2) |
Peugeot 308 | 2013 (35,5), 2014 (30,3) |
Renault Kangoo | 2017 (25,4), 2018 (24,6) |
Renault Mégane | 2016 (31,6) |
Renault Scénic | 2017 (24,5), 2018 (24,6) |
Toyota C-HR | 2017 (23,1), 2018 (29,9), 2019 (31,7), 2020 (22,3) |