Tak přesně takhle to dopadá, když se neřídíte pravidly silničního provozu. Dopravně rizikových míst je v Praze celá řada. Jedno z takových najdete i na Klárově vedle stanice metra Malostranská. Nejčastějším problémem je nedání přednosti při odbočování vlevo.
Pavel Greiner, dopravní expert k tomu říká: „Asi to možná není úplně nedání přednosti, ale spíš blokace té křižovatky. Protože, pokud pojedete z Hradčanské estakádou dolů směrem Malostranská, tak z Malostranské chtějí řidiči odbočit doleva na Valdštejnskou ulici. Bohužel ale musí přes tramvaje a ještě navíc přes dva pruhy, které jsou v protisměru od té Hradčanské a kolikrát ti řidiči jedoucí z Hradčanské tam tu křižovatku blokují.“
Ve Valdštejnské ulici je pak přechod pro chodce se spoustou turistů. Jedním z řešení by mohly být žluté kříže na vozovce, které by vyřešily to, aby řidiči nestáli v křižovatce. Úsek je totiž velmi problematický a problémy hrozí i ve směru na opačné straně.
„Pokud budu odbočovat k vládě do ulice Edvarda Beneše, tak tam samozřejmě opět musím odbočit přes tramvaje doleva, potom dávám dva pruhy přednost protijedoucím, ale pozor i protijedoucí tramvaj může odbočit doprava, kdy já odbočuji doleva. Navíc je zde opět velký provoz a blokace křižovatky. Chtělo by to na tu křižovatku namalovat žluté kříže, aby tam auta nezastavovala,“ dodává Greiner.
Dalším řešením, jak situaci zklidnit by mohly být semafory. Otázkou ale je, co by to udělalo s plynulostí provozu. „Semafory by samozřejmě pomohly hrozně moc, zvlášť ty, co mají prioritní šipky, to by hrozně pomohlo. Ale tady by zase hrozila blokace vozidel, že by byly veliké kolony, jak od Hradčanské, tak samozřejmě od Malostranské, ale ten semafor by byl tady ideální,“ komentuje Pavel Greiner. V praxi je to tak, že agresivnější řidič jede. Jenomže, chce to kumšt a hlavně ohled, jinak to může skončit nehodou. A na Klárově platí dvojnásob, že nehoda není náhoda.
Jak tu píše Michal, semafory tam byly, ale v devadesátých letech byly zrušeny, což bylo špatné rozhodnutí, za které samozřejmě nikdo nenese odpovědnost, jak je u nás zvykem. Měly by se tam vrátit, protože na téhle křižovatce platí zákon džungle.
Celý problém je ve vzájemné netolerantnosti a aroganci mezi lidmi. Nikdo nenechá nikomu ani cm volno, protože „co kdyby mě někdo předjel“ a dojel bych o 10 vteřin později?!!!. Žluté čáry na silnici nikdo neřeší; v ulici nám parkují 2 nová BMW bez RZ na zákazu zastavení, kde je jediné místo pro vyhnutí vozidel ve slepé ulici. Zip u nás nefunguje, protože by někdo někoho musel pustit. Zdá se mi, že si mnoho českých řidičů vzalo příklad z mnoha mercedesů se za/předuralskou SPZ…
V osmdesátých letech tam semafory byly. A do Valdštejnské se odbočovalo výrazně lépe. Protože občas zastavily nekončící proud chodců.