Vyzkoušet si jízdu se závodním palivem mohou i běžní řidiči. Na čerpacích stanicích MOL je opět dostupné palivo Racing Fuel 102+, které využívá řada jezdců motorsportových závodů. Palivo s vyšším oktanovým číslem a o 8 procent vyšším výkonem je vhodné i pro běžná auta a motocykly. Kromě zážitku z jízdy přispěje i k údržbě vozu po zimní sezoně.
Palivo MOL Racing Fuel 102+ je dostupné na 9 čerpacích stanicích po celé České republice. Společnost MOL jej vyvinula v rámci spolupráce na vývoji závodních paliv s týmy Motorsport Kopecký a Vančík Motorsport, které pravidelně obsazují přední příčky Mistrovství České republiky v rally.
Paliva vítězů i pro běžné řidiče
Racing Fuel 102+ má, jak jeho označení odkazuje, oktanové číslo 102 a více. Díky tomu přispívá ke kontrolovanému spalování v motoru bez nežádoucích detonací a tím i k vyššímu výkonu. To se projevuje i na delší životnosti motoru.
Toto palivo je výsledkem dlouhodobého vývoje společnosti MOL v oblasti závodních paliv. Ta spolupracuje s předními českými jezdci včetně Jana Kopeckého, několikanásobného vítěze MČR v rally a vítěze mistrovství světa i Evropy. Ten (stejně jako někteří další přední čeští závodníci) využívá palivo MOL Racing Fuel Hi5. Informace a data z reálného využití tohoto paliva v rámci závodů pak MOL uplatňuje i při vývoji dalších produktů včetně Racing Fuel 102+.
„Na vývoji prémiových a závodních paliv neustále pracujeme. Pečlivě vyhodnocujeme, jak palivo napomáhá dosahovat jezdcům vyššího výkonu a přispívá k ideálnímu provozu motoru. Díky tomu pak i běžní řidiči mohou těžit z poznatků získaných s použitím špičkových technologií a zkušeností těch nejlepších českých závodníků,“ vysvětluje Tomáš Trč, z oddělení komunikace společnosti MOL Česká republika.
O 8 procent vyšší výkon pro všechny řidiče
Společnost MOL nabídla Racing Fuel 102+ poprvé v maloobchodním prodeji v roce 2022. Vzhledem k neočekávanému zájmu zákazníků jej letos bude prodávat již na devíti čerpacích stanicích, a to v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě, Liberci a Mostě.
Toto palivo poskytuje díky vyššímu oktanovému číslu a většímu obsahu kyslíku o 8 procent větší výkon než běžný benzin MOL 95. U běžného paliva totiž může při vysoké zátěži docházet k samovznícení paliva při kompresi směsi ve spalovacím prostoru. To způsobuje rázové vlny a dochází ke klepání motoru. Kromě nižšího výkonu to může způsobit i poškození hlavy válce, pístů a dalších dílů.
„Toto palivo je vhodné jak pro závodní jezdce, tak i pro všechny, kdo chtějí zajistit potřebnou péči motoru svého vozu. Proto jej také chceme zákazníkům co nejvíce zpřístupnit a odpovídáme na stále rostoucí poptávku tím, že jej nabízíme na stále více čerpacích stanicích,“ dodává Trč.
Na stojanu je tento benzín označen jako E10, ačkoli stejně jako prémiový benzin MOL EVO 100 Plus neobsahuje biosložku v podobě lihu. Ten je nahrazen kvalitnějším ETBE (etyl-terc-butyl-éter), který přináší vyšší výhřevnost a zároveň menší emise. Navíc oproti etanolu neváže ETBE vodu z okolního prostředí, čímž více chrání motor proti korozi a umožňuje i dlouhodobější skladovatelnost paliva.
MOL Racing Fuel 102+ je dostupný na těchto čerpacích stanicích:
- Brno – Bauerova
- Liberec – Doubí
- Most – Velebudická
- Plzeň – Částkova
- Praha 5 – Strakonická
- Praha 6 – Evropská
- Praha 11 – Türkova
- Olomouc – Holická
- Ostrava – 17. listopadu
kup si pořadne auto,a nemusíš řěšit oktany.
Litr stojí cca 95,00 Kč.
Chlapi, já Vám nevím.Ve Škodě Scala 1.5TSI jezdím na 95 a tankuji jen u značkových pump a auto jede víc než dobře a neřeším, jezdím. Asi před měsícem jsem se plácnul po delší době přes kapsu a šupl jsem do ní Shell racing a nešlo o žádný pseudoefekt.Auto je ze spodu znatelně živější, za studena po rozjezdu hladší, byl jsem celkem překvapen.
Kdo ví, kolik oktanů má ve skutečnosti 95 a co v ní je, jezdím už mnoho let, nedivil bych se v česku ničemu.
Hezká pohádka…a teď si dáme tu o karkulce.
Zlepšení výkonu poznají hlavně ti, jejichž vozidla mají v motoru proměnné časování ventilů. Tam si řídící jednotka motoru umí pohrát s objemem zápalné směsi a motor tak ze sebe vydá to opravdové maximum výkonu. Nikdy se však nedostane přes svůj limit nebo jen v řádu 2-3% a to kvůli emisím. To byste museli mít upravenou palivovou mapu, sání vzduchu, výfukové potrubí… Prostě z běžného auta, se závoďák nikdy nestane jen natankováním vysokooktanového paliva. Kde by se ale rozhodně měla projevit změna k lepšímu, je ve spotřebě paliva. Vyšší výhřevnost paliva znamená, že při zachování stylu jízdy, bude potřeba paliva v motoru nižší. A toto by teoreticky měli poznat všichni.
Karle, že se to projevi až po delším čase (kvůli ŘJ), nemusí být pravda. Treba na moji O3, zapojit diagnostiku, vymazu paměť „řidičských zvyku“ a ejhle… najednou automat řadí jinak, i reakce na plyn je úplně jiná… Stačí promazat a pak se budete divit…
Dobrý den,
jak se prosím vymaže ta paměť. Diagnostika VAG. Děkuji
Jen PR nesmyslná masírka. Běžnému motoru, konstruovanému na 95, to nepřinese z hlediska výkonu vůbec nic a popisované subjektivní pocity řidičů jsou jen mentální placebo z pocitu natankování vysokooktanového paliva, jak prokázaly testy v Dekře a dalších zkušebnách. Navíc řídící jednotka běžného vozu aby aspoň něco málo vytěžila z lepšího paliva, vyžaduje dlouhodobý permanentní provoz na toto palivo, aby se to „naučila“. Jediná zásadní výhoda vysokooktanových paliv je, že neobsahují biosložku, tedy možnost delší skladovatelnosti a žádné problémy se zanášením palivové soustavy degradovanými biosložkami při delším odstavení vozidla na 2-3 měsíce, nedejbože déle a nenarušování struktury pryžových součástí palivové soustavy starších vozidel, kde biosložka narušuje pryž. Jiná situace je u výkonných motorů, kde je předepsáno palivo minimálně 98. Tam se výkonové parametry s rostoucími oktany o nějaká ta procenta zvyšují. A mimochodem, Verva 100 je pouze obchodní název běžné 98, což též prokázaly testy ve zkušebně. Než honit oktany, je vhodnější brát běžnou 95 a sám si přidávat aditiva, zvláště taková,omezující negativní vlivy biosložek, tím prospějete motoru rozhodně více.
Obávám se, že u starších motorů konstruovaných na benzín s nižším oktanovým číslem bude efekt spíše opačný. Je to prostě reklama a jediným přínosem je absence biosložek.
Plný souhlas pane Karle,nic jsem nepoznal,ani spotřeba neklesla,řj si vše upraví a auto jede úplně stejně jak na 95okt.Jen ta cena potom je jinde a kat to též prý dlouhodobě neocení.Tož dávám 95+aditiva a spokojenost jak hrom!
Pokud má auto programovatelnou nebo adaptabilní jednotku tak je to otázka cca 50 km než si zvykne.Pravda že fabii 1,2 HTP to nepomůže
Verva 100 je opravdu 99,7 oktanů nevím na jaké testy jste koukal na svět motorů to pan Vaculík nezávisle testoval jinak souhlasím s tím co píšete
Já 100 oktan na svém autě poznám. Mám litrový tříválec EA211. Na 95 se motor hlavně v zimním období projevuje nevyrovnaným chodem. Natankuju 100 a vše je úplně jinak. Krásně vyrovnaný cvrkot motoru.
Je k dispozici srovnání s benzínem verva 100 ?
My ho bohužel nemáme.