rolls-royce-spectre-black-badge

Myslíte si, že Rolls-Royce kupují jen boháči s důchodem na krku? Je to velký omyl, aristokracie baví i mladé

Autor: Anina Russová - Zdroj: Rolls-Royce, The Drive - Foto: Rolls-Royce - 28. 6. 2025


Značku Rolls-Royce má řada z nás spojenou hlavně s britskou královskou rodinou, případně milionáři spíše důchodového věku, kteří se s nimi potulují po Monaku. Jenomže automobilka svým posledním modelem Spectre zasáhla výrazně mladších zákazníky.

To bylo řečí, že elektrický Rolls-Royce je nesmysl, že se nebude prodávat. Sama automobilka o něm mluví jako o superluxusním elektrickém kupé, což jej dost dobře vystihuje. A jak se ukázalo, uvedení tohoto modelu na trh bylo trefou do černého. Jon Colbeth, nový prezident společnosti Rolls-Royce pro Severní Ameriku, to potvrdil pro The Drive a vysvětlil, jak jsou na tom věkově současní zákazníci značky.

Zhruba před 10 až 15 lety byl průměrný věk majitelů vozů Rolls-Royce přesně 60 let. Od té doby se to ale změnilo, a to především díky tomu, že stále mladší lidé mají dost peněz na to, aby si takové auto mohli koupit. Většinou díky sociálním sítím, ale na to se v konečném důsledku nikdo neptá… V současné době je průměrný věk zákazníků 42 let. Ovšem pokud nahlédneme do čísel modelu Spectre, dostaneme se ještě níž.

Rolls-Royce představuje svůj první plně elektrický model Spectre

Jon Colbeth totiž prozradil, že průměrný věk těch, kteří si jdou pro první elektrický Rolls-Royce, je pouhých 35 let. A navíc, 40 % zákazníků tohoto modelu jsou prvomajitelé. To znamená, že jde o jejich vůbec první Rolls-Royce. Oněch 35 let tak je podle značky průměrný věk někoho, kdo si kupuje Spectre jako svůj první Rolls-Royce. A jde o opravdu impozantní číslo!

Pro každou značku je snižování průměrného věku zákazníků velmi důležité. Pokud by totiž cílili na stále stejné zákazníky, jejichž věk neustále roste, dříve či později by jejich zákaznická základna prostě vymřela. „Technologie je pro mladé klienty velmi důležitá, a proto Spectre rezonuje s těmi, kteří si chtějí koupit svůj první Rolls-Royce. Nové technologie, nové materiály, nové designy, to vše hraje roli,“ vysvětlil Colbeth.

Mladí nechtějí tmavé luxusní auto, vykládané dřevem a s usedlým designem, jaký preferovala třeba Alžběta II, chtějí výrazné barvy, extravaganci, bezchybné a neustálé spojení s on-line světem a často chtějí také na první pohled ukázat, že na to mají.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru