V lednu se nový Opel Insignia GSi představil poprvé v celé kráse na mezinárodním autosalonu v Bruselu – a už v dubnu se objeví i v ČR! A vše nasvědčuje tomu, že to bude start ve velkém stylu: Pod kapotou elegantně stylizované Insignie GSi (v nabídce bude liftback Grand Sport i kombi Sports Tourer) se totiž objeví poctivý přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 169 kW/230 koní, který svůj výkon přenáší přes devítistupňovou automatickou převodovku na všechna kola prostřednictvím špičkového systému Twinster, který dokáže zcela elektronicky v rádu milisekund tzv. vektorovat přenos výkonu na jednotlivá kola.

To je samozřejmě předpokladem jistých jízdních vlastností na obtížnějších površích, jako jsou sníh, led, bláto… Silný motor v kombinaci s elektro-hydraulickým posilovačem brzd a mechatronickým zavěšením kol FlexRide dělá z nové Insignie GSi nejagilnější vůz své třídy, který vyniká i maximální bezpečností.

I přes poměrně vysoký výkon je nová Insignia GSi střídmá ve spotřebě paliva – to je zásluha zcela nového motoru. Ten se podle normy NEDC spokojí v režimu město s 8,9 litry benzinu na 100 km, mimo město činí spotřeba 5,9-5,8 l/100 km, kombinovaná 7,0-6,9 l/100 km, emise CO2 činí 163-161 g/km. Podle normy WLTP je kombinovaná spotřeba 8,8-8,3 l/100 km, emise CO2 205-193 g/km.

2021-opel-Insignia-GSi- (3)

Pohon všech kol pro optimální trakci na sněhu a ledu

Nová Insignia GSi je vybavena špičkovým systémem pohonu všech kol Twinster, u kterého zcela odpadá mechanické propojení zadních kol. Namísto konvenčního diferenciálu je vzadu rozdělovací modul s dvojicí elektronicky ovládaných spojek. Ve zlomcích sekundy se spíná pravá či levá spojka a točivý moment tak míří – vektoruje – ke kolu s lepší trakcí či tam, kde je to žádoucí v zájmu maximální jízdní dynamiky a stability. Např. v zatáčkách jde více točivého momentu na vnější zadní kolo, což podporuje přirozené stáčení vozu a nedegraduje dynamiku. A při rozjezdu jde více točivého momentu na zadní kola, díky čemuž vůz skvěle akceleruje i na mokrém a kluzkém povrchu.

2021-opel-Insignia-GSi- (4)

Pět jízdních režimů

Insignia GSi vyjíždí standardně s vyspělým mechatronickým podvozkem FlexRide, který dokáže bleskurychle měnit charakteristiku tlumičů pérování i řízení podle vnějších podmínek. Řídicí jednotka podvozku FlexRide mění i odezvu motoru na polohu pedálu plynu a body přeřazení devítistupňové automatické převodovky.

Přečtěte si také:  Jak se volí Auto roku 2020: První kolo testovacích jízd

Řidič Insignie GSi může navolit režim podvozku a řízení „Standard“, komfortní „Tour“, dynamický „Sport“ a – exkluzivně v případě modelů GSi – nekompromisně rasantní „Competition“. Opravdoví znalci volantu mohou ještě dvakrát zmáčknout tlačítko „ESP off“, čímž se zcela deaktivuje stabilizační systém a potom je možné opravdu prozkoumávat limity podvozku Insignie GSi. Pro dokonalý požitek může řidič ovládat devítistupňovou automatickou převodovku pádly pod volantem.

Dotek budoucnosti: Elektro-hydraulický posilovač brzd

Insignia GSi si připisuje i další prvenství: Jako první je totiž vybavena novým elektro-hydraulickým posilovačem brzd, který bude vyžadován v budoucnosti u vozů s autonomním řízením. Integrovaný systém „eBoost“, který je připravený pro „brždění po drátě“, eliminuje složitý systém separátních ABS/ESP modulů propojených podtlakovými trubicemi s vakuovou pumpou atd. Systém „eBoost“ garantuje rychlejší náběh brzdného tlaku a řidič má za všech okolností konzistentní pocit z odezvy pedálu brzdy. Výhodou je i to, že „eBoost“ pracuje téměř nehlučně, což pasažéři ocení např. při popojíždění v dopravní zácpě při zapnutém adaptivním tempomatu.

S vyspělým pohonem všech kol Twinster, elektro-hydraulickým posilovačem brzd a adaptivním podvozkem FlexRide je nová Insignia GSi stejně suverénní na Severní smyčce legendárního okruhu Nürburgring, na zasněžených horských silnicích, při dlouhých dálničních přesunech i v hustém městském provozu.

2021-opel-Insignia-GSi- (1)