2021-mercedes-benz-sprinter-facelift

Mercedes-Benz nabízí od září 2021 modelovou řadu Sprinter s rozsáhle modernizovanou technikou, která zahrnuje mimo jiné nový motor, novou převodovku a nový systém pohonu všech kol. Výsledkem je ještě vyšší úroveň jízdního komfortu – a to v téměř jakémkoli terénu.

Nejvýznamnější změnou je mimořádně výkonný a hospodárný dvoulitrový vznětový motor OM 654, známý již z portfolia osobních vozů Mercedes-Benz. Zákazníci budou moci zanedlouho objednávat tento čtyřválec v až čtyřech výkonových stupních. Sprinter ve všech variantách přebírá z nabídky osobních vozů značky s hvězdou také komfortní samočinnou převodovku 9G-TRONIC, která je alternativou 6stupňové mechanické převodovky.

Jako třetí technická novinka bude v září následovat nový pohon všech kol se systémem Torque-on-Demand (variabilní rozdělování točivého momentu podle provozních podmínek) pro model Sprinter 4×4. Nový systém nahrazuje dosavadní připojitelný pohon všech kol. Kromě uvedených prvků zvyšujících jízdní komfort nabídne Sprinter od tohoto měsíce také vyšší úroveň ergonomie a bezpečnosti – díky bočním dveřím „Speed Delivery Door“.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz EQT je elektrický koncept ze segmentu malých MPV. Ukazuje budoucnost nové Třídy T

Dr. Ulf Zillig, vedoucí vývoje v divizi Mercedes-Benz Vans, k tomu říká: „Díky rozsáhlé technické modernizaci poskytuje nejnovější evoluční stupeň modelu Sprinter dosud nevídanou úroveň jízdního komfortu ze světa osobních vozů. Nejen na dálnicích a silnicích mimo město, případně v městském provozu, ale dokonce i na nezpevněných cestách nabízí Sprinter nyní mimořádně klidnou jízdu a současně i více bezpečnosti. Jak je pro tuto modelovou řadu typické, stanovuje Sprinter znovu nová měřítka v segmentu velkých lehkých užitkových vozů!“

2021-mercedes-benz-sprinter-facelift-1

Výkonný a s nízkými emisemi: Vznětový motor 2,0 litru v až čtyřech výkonových stupních

Zatímco doposud se výkonný vznětový čtyřválec OM 654 v modelu Sprinter dodával výhradně pro skříňové verze a podvozky s pohonem zadních kol, nabízí Mercedes-Benz tento agregát od září jako jediný spalovací motor pro všechny verze včetně nové varianty s pohonem všech kol.

Jednotku OM 654, splňující emisní normu Euro VI-E, resp. Euro 6d, lze objednávat – v závislosti na zvolené variantě karoserie a pohonu – v až čtyřech výkonových stupních s 84 kW/114 koní, 110 kW/150 koní, 125 kW/170 koní a 140 kW/190 koní.

Přečtěte si také:  Půjčil si dodávku a vjel do nízkých garáží. Skončilo to totální destrukcí auta i vodovodního potrubí

Čtyřválec převzatý z nabídky osobních vozů Mercedes-Benz se v porovnání s předchozím agregátem vyznačuje vyšší úrovní akustického a vibračního komfortu. Kromě vyšší hnací síly nabízí také klidnější běh s minimalizací rušivých hluků, takže uvnitř vozidla panuje příjemné ticho. Kombinace hliníkového bloku válců a ocelových pístů se stupňovitým vybráním dna přináší ještě efektivnější proces spalování. Povrchová úprava třecích ploch válců NANOSLIDE, snižující tření uvnitř motoru, přispívá společně s vícecestnou recirkulací výfukových plynů a systémem dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru k nízké spotřebě paliva a snížení emisí. Dodatečné čištění výfukových plynů pracuje díky umístění u motoru za příznivějších podmínek a s malými tepelnými ztrátami.

Ještě rychlejší řazení: Samočinná převodovka 9G-TRONIC nahrazuje převodovku 7G-TRONIC PLUS

Další posilou z aktuální nabídky osobních automobilů Mercedes-Benz je komfortní samočinná převodovka 9G-TRONIC, která je v modelu Sprinter spolehlivým partnerem vznětového dvoulitrového motoru.

2021-mercedes-benz-sprinter-facelift-2

Moderní převodovka nahrazuje dosavadní převodovku 7G-TRONIC PLUS. Díky devíti převodovým stupňům s širším rozsahem převodů a vysloveně rychloběžnou charakteristikou u vyšších převodových stupňů udržuje v každé jízdní situaci co nejnižší otáčky motoru, čímž dochází k dalšímu citelnému snížení spotřeby paliva i hladiny vibrací a hluku.

Optimalizované hydraulické prvky navíc umožňují rychlé a sotva znatelné řazení téměř bez přerušení přenosu hnací síly. Řidič také může do průběhu řazení manuálně zasahovat prostřednictvím systému „Drive Select“ a páček pro manuální řazení na volantu.

Další předností jsou menší rozměry samočinné převodovky 9G-TRONIC v porovnání s předchůdcem 7G-TRONIC PLUS navzdory dvěma dodatečným převodovým stupňům.

Přečtěte si také:  Stanice technických kontrol zveřejnily desítku nejspolehlivějších ojetin do 130 tisíc korun

Šestistupňová mechanická převodovka zůstává v nabídce beze změn.

Skvělá trakce i mimo zpevněné silnice: Nový pohon všech kol

Vozidla Sprinter s uzavřenou skříňovou karoserií a jejich podvozky pro různé nástavby lze i nadále objednávat nejen s pohonem předních nebo zadních kol, ale také s pohonem všech kol – od září v tomto případě se zcela novým systémem, jehož části pocházejí rovněž z aktuálních modulárních platforem divize osobních vozů Mercedes-Benz Cars.

2021-mercedes-benz-sprinter-facelift-3

Na rozdíl od předchozího připojitelného systému, který v režimu 4×4 přenášel 35 procent točivého momentu na přední a 65 procent na zadní nápravu, dokáže nový systém rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní nápravu zcela variabilně v závislosti na situaci a bez přičinění řidiče (Torque-on-Demand). Rozdělování točivého momentu zajišťuje elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka integrovaná do rozdělovací převodovky. Za normálních provozních podmínek je vícelamelová spojka rozepnutá a vozidlo pohání výhradně zadní náprava. Při sepnutí mezinápravové spojky se k pohonu připojuje přední náprava. Tím je zajištěna vysoká úroveň trakce ve spojení se suverénními jízdními vlastnostmi.

Další výhodou oproti dosavadnímu připojitelnému pohonu všech kol je kromě vyššího komfortu díky automatickému rozdělování hnací síly také výrazně tišší provoz nového systému.

Přečtěte si také:  Tento Mercedes-Benz SL 500 vyměnil osmiválec za turbomotor z Toyoty Supra

Jakmile to jízdní situace vyžaduje, je hnací síla přenášena na přední nápravu. Není-li to již nutné – například při intenzivním brzdění se zásahem ABS – dojde k odpojení pohonu předních kol a přenášený točivý moment klesne na nulu. Při hrozící nedotáčivosti nebo přetáčivosti a sešlápnutém pedálu plynu se nejprve změní rozdělení hnací síly tak, aby došlo ke stabilizaci vozidla. Pokud však toto opatření situaci nezklidní, zasáhnou regulační systémy ESP nebo 4ETS, jejichž charakteristika je přizpůsobena systému 4×4.

Nový Sprinter 4×4 se standardně dodává v kombinaci s motorem OM 654 o výkonu 140 kW/190 koní a se samočinnou převodovkou 9G-TRONIC – a to v hmotnostních třídách s celkovou hmotností až 5,5 tuny.

Speed Delivery Door usnadní práci doručovatelům balíků

Kromě vyššího jízdního komfortu nabízí Sprinter od tohoto měsíce další vylepšení ergonomie a bezpečnosti. Mercedes-Benz dodává pro mnohostranné lehké užitkové vozidlo přímo z výroby inovativní systém bočních dveří „Speed Delivery Door“. Jedná se o dvojité křídlové dveře na straně spolujezdce, ovládané automaticky senzorem, které na přání nahradí boční posuvné dveře do nákladového prostoru.

2021-mercedes-benz-sprinter-facelift-4

Světelná závora rozpozná řidiče, jakmile přestoupí ze svého sedadla do nákladového prostoru. Dveře „Speed Delivery Door“ se následně automaticky odemknou a otevřou, což ušetří čas a usnadní práci řidiči, který může s balíky bez dalších úkonů vystoupit z vozidla, a dveře se za ním automaticky zavřou. Tím odpadá odkládání zásilek na zem a jejich opětovné zvedání jako u konvenčních posuvných dveří. Na přání si mohou zákazníci objednat navíc automatické zamykání.

Přečtěte si také:  Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé má po modernizaci. Podle automobilky je teď ještě "lifestylovější"

Další výhodou je vyšší úroveň bezpečnosti, protože dveře „Speed Delivery Door“ jsou zevnitř průhledné. Řidič díky tomu vidí před vystupováním na chodník. Tím se snižuje riziko kolize s kolemjdoucími a především s cyklisty.

Veškeré informace a technické údaje v této tiskové zprávě platí pro evropskou nabídku modelů Mercedes-Benz. V zemích mimo Evropu se mohou vyskytnout specifické odchylky.

Přidat komentář