Nový vůz ŠKODA SUPERB iV je prvním sériově vyráběným modelem značky ŠKODA s plug‑in hybridní technologií. Kombinace výkonného spalovacího motoru a elektromotoru nabízí velmi ekologickou jízdu při zachování maximálního výkonu. Baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh, emise CO2 činí méně než 40 g/km. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí až 55 km dle cyklu WLTP. ŠKODA SUPERB iV plní emisní normu Euro 6d‑TEMP.

Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije například pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. ŠKODA SUPERB iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie, aby se po delší cestě dal poslední úsek před cílem, například ve městě, zvládnout opět bez lokálních emisí.  

Skvělá dynamika díky podpoře elektromotoru

O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který automaticky nebo na pokyn řidiče pomáhá benzinovému motoru o výkonu 115 kW/156 koní. Volba jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje tři různé speciální režimy: režim SPORT, elektrický režim a hybridní režim. Režim SPORT nabízí maximální systémový výkon 160 kW/218 koní a maximální točivý moment 400 Nm. Se standardně dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje vůz dynamických jízdních výkonů. V elektrickém režimu využívá SUPERB iV výhradně elektromotor. V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru.

Lithium‑iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 litrů, u verze kombi 510 litrů. Objem palivové nádrže činí 50 l. Identifikačním znakem plug‑in hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích. Příď zdobí přepracovaný nárazník s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

Specifické prvky interiéru

V interiéru plug‑in hybridního modelu se nachází několik prvků, kterými se odlišuje od verze se spalovacím motorem. Barevný Maxi Dot je vždy součástí standardní výbavy, na přání je nabízen Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″ s možností individuálního zobrazení. Na displeji infotainment systému jsou zobrazována data specifická pro verzi iV, například aktuální kapacita baterie nebo dojezd v elektrickém režimu. Elektrický režim a režim SPORT lze také nastavit přímo tlačítky na středové konzoli. Pomocí aplikace e‑Manager v menu infotainmentu lze vypracovat časový profil, který ještě před začátkem jízdy zapne klimatizaci a zajistí nabíjení baterie. Nastavení klimatizace se uskutečňuje prostřednictvím vyobrazeného menu, kdy se řidič může rozhodnout, zda pro klimatizaci využije proud ze sítě nebo z baterie automobilu.

Nejnovější generace infotainmentu

Standardně dodávaný navigační systém Amundsen s 8″ displejem nebo na přání dodávaný systém Columbus s displejem o uhlopříčce 9,2″ jsou založeny na nejnovější generaci infotainmentu. Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku jsou infotainment systémy vždy online. Online podpora a dopravní informace dodávané v reálném čase umožnují preciznější a rychlejší vypočítání trasy, systém okamžitě upozorňuje na dopravní zácpy a umí rychle nabídnout odpovídající alternativní trasy. Online a offline funkce se navzájem plynule prolínají bez povšimnutí cestujících.

Nové jsou také aplikace infotainmentu, které lze stahovat rovnou ve voze z online obchodu v automobilu (Shop), dostupného přes displej infotainment systému. Aktuálně jsou k dispozici aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, u které si lze předplatit odebírání zpráv. V online obchodu v automobilu (Shop) je také možné si objednat dodatečné datové balíčky. Díky nim budou mít cestující ve voze k dispozici objem dat dostupný přes Wi‑Fi hotspot, které lze využít např. pro streamovací služby.

Aktualizace softwaru i map probíhají online „vzduchem“. Služby jsou první rok zdarma stejně jako přístup k mobilním službám ŠKODA Connect, mezi něž například patří Proaktivní servisní služba, Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a služby specifické pro hybridní verzi jako například Dobíjení nebo Klimatizace. Klimatizaci lze tak pohodlně ovládat na dálku. Zapnutí klimatizace během nabíjení nemá vliv na stav nabíjení baterie.

Technologie SmartLink umožňuje přes Android Auto a MirrorLink zrcadlení a ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment systému. Přes Apple CarPlay to dokonce funguje bezdrátově. Infotainment systém Amundsen je na přání kombinovatelný s Virtuálním Kokpitem, který nabízí několik režimů zobrazení. Vrcholný systém Columbus je dodáván vždy s Virtuálním Kokpitem. Tato kombinace umožňuje zobrazení navigace přímo na obrazovce Virtuálního Kokpitu. Systém Columbus lze také ovládat gesty. Kromě toho nabízí dotyková obrazovka možnost personalizace. Řidič může měnit pozici ikon na domovské obrazovce infotainment systému Columbus tažením prstem dle svých preferencí. Vůz ŠKODA SUPERB iV nabízí také USB konektor typu C ve středové konzoli, USB konektor typu A v Jumbo Boxu a dva USB konektory typu C vzadu.

ŠKODA SUPERB SPORTLINE

ŠKODA SUPERB SPORTLINE je sportovním vozem modelové řady SUPERB, který se od běžných modelů SUPERB odlišuje výraznými černými designovými prvky. Vůz ŠKODA SUPERB SPORTLINE, který je dostupný v karosářských verzích liftback a kombi, dostal přepracovanou masku chladiče v černé barvě, stejně jako standardně dodávaná černá 18″ kola z lehké slitiny. Rámeček masky chladiče a lišta mezi zadními světly s LED technologií jsou v černé lesklé barvě. Součástí standardní výbavy jsou full LED matrixové světlomety a o 10 mm snížený sportovní podvozek. Černý interiér doplňují sportovní sedadla čalouněná materiálem Alcantara a kůží s nastavením hloubky sedáku, které je nabízeno na přání.

Zmodernizovaný vůz ŠKODA SUPERB SPORTLINE přebírá v modelové řadě SUPERB roli dynamického sportovního vozu. Sportovní vzhled potrhují černé designové prvky, mezi které patří rámeček černé, nově tvarované masky chladiče nebo nová horizontální lišta v leskle černém provedení mezi standardně dodávanými full LED zadními světly. Ke standardní výbavě patři také full LED matrixové světlomety a zadní dynamická směrová světla. Dynamický vzhled podtrhují nově tvarovaný přední nárazník s voštinovou strukturou a 18″ černá kola Zenith z lehké slitiny. 19″ leštěná kola Vega v antracitové barvě a 19″ kola Supernova v černé barvě jsou k dispozici na přání.

Tři benzinové a dva naftové motory

Kromě nového plug‑in hybridního vozu ŠKODA SUPERB iV je v nabídce pět dalších motorizací, které plní emisní normu Euro 6d‑TEMP. Celkem je k dispozici osm variant pohonného ústrojí. První naftový motor nové generace Evo 2,0 TDI o výkonu 110 kW/150 koní je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW/190 koní je standardně dodáván se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol je nabízen na přání. Oba dieselové motory jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Základním benzinovým motorem je 1,5 TSI o výkonu 110 kW/150 koní s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW/190 koní se nabízí standardně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholná motorizace s motorem 2,0 TSI o výkonu 200 kW/272 koní je vždy vybavena pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny tři motory TSI jsou taktéž vybaveny filtrem pevných částic.