Už od roku 1966, kdy se Mitsubishi začalo zabývat výzkumem elektromobility, předpokládala společnost, že elektromobily by se jednou mohly stát jejími dlouhodobě klíčovými produkty. Tento postoj dnes potvrzují nedávné obavy z globálního oteplování.
Od okamžiku, kdy Mitsubishi v roce 2009 uvedlo na trh elektromobil i-MiEV a stanovila si dobrovolný závazek 20 % podílu elektromobilů do roku 2020, učinila v tomto směru významný pokrok. Důkazem je zcela nový Outlander v podobě Plug-in hybridu (PHEV) a jeho inovativní duální architektura – vybavena od počátku pro klasický spalovací motor nebo plug-in elektrický pohon.
Mitsubishi jde ve vývoji kupředu a nyní zkoumá celou škálu možných elektrických pohonů – čistě elektrický (EV), hybridní elektrický (HEV), plug-in hybridní elektrický (PHEV). Výsledek naznačí prostřednictvím světové premiéry dvou koncepčních vozů na ženevském autosalonu 2013, které zde budou vystaveny společně s evropskou specifikací Outlandera PHEV.
Současně se Mitsubishi s ohledem na celkovou situaci na automobilovém trhu zavázalo vyvíjet globální vozy, které uspokojí potřeby zákazníků jak na vyspělých, tak na rozvíjejících se trzích, aniž by se při tom omezovala technickými kompromisy.
Mitsubishi představuje na ženevském autosalonu 2013 dva stylové koncepční vozy: Grand Runner-HEV a Compact & Advanced technology-MiEV.
KONCEPT GR-HEV: SPORTOVNÍ UŽITKOVÝ HYBRIDNÍ PICK-UP
Pokud mají mít elektromobily pozitivní vliv na životní prostřední, měly by být schopny přilákat široké spektrum zákazníků díky rozsáhlé nabídce pokrývající všechny segmenty automobilů – od minivozů po velká robustní SUV, každý s vlastní technologií elektrického pohonu (EV, PHEV, HEV).
V tomto ohledu nový Outlander Plug-in hybrid už dokázal, že elektrický pohon a dlouhý dojezd očekávaný od crossoverů D-segmentu jsou dokonale kompatibilní.
Dalším logickým krokem automobilky Mitsubishi bude pokračování ve vývoji a další přizpůsobování elektrických komponent požadavkům ještě prostornějších, robustnějších, sportovnějších vozů pro práci i volný čas, které uspokojí potřeby vyspělých i rozvíjejících se trhů. Tak znělo zadání pro vývojáře konceptu GR-HEV, který reprezentuje hybridní technologii od Mitsubishi Motors poprvé aplikovanou na jednotunový pick-up.
S ohledem na toto zadání tak Mitsubishi uvádí další vůz s duální architekturou se zcela novým vlastním hybridním elektrickým řešením (HEV), kombinujícím čistý vznětový motor a elektromotor. HEV technologie je jednodušší a dostupnější než plně elektrický pohon nebo plug-in hybrid, a zároveň je považována za nejvhodnější pro účely nákladního automobilu.
Koncept GR-HEV také využívá renomovanou technologii pohonu všech čtyř kol od Mitsubishi, a to v podobě technologie Super All Wheel Control (S-AWC) zahrnující stabilizační systém VDC, který zabezpečuje vysokou stabilitu, přilnavost k vozovce a výborné jízdní vlastnosti na všech typech povrchu vozovky.
Robustní, hezký a praktický pick-up s pohonem všech kol byl vyvinut s ambiciózním cílem dosáhnout emisí CO2 pod 149 g/km, což je hodnota mnohem lepší než je průměr v daném segmentu.
KONCEPT CA-MIEV: PŘÍMĚSTSKÝ ELEKTROMOBIL
Mitsubishi představuje další generaci kompaktního čistě elektrického vozu, který je určen pro širší než městské využití. Při jeho vývoji byly využity tři roky poznatků od zákazníků elektromobilu i-MEV (sourozence Peugeotu iOn) z celého světa a neustálý vývoj technologie baterií a elektrického pohonu.
Propracovaný koncept CA-MiEV odráží celou paletu technologií, které společnost MMC ve středně až dlouhodobém horizontu plánuje uvést ve svých modelech. CA-MiEV spoléhá na další generaci technologií elektromobilů a vysokokapacitních baterií, nízkou hmotnost, vyspělou aerodynamiku, díky nimž se může pochlubit dojezdem 300 km, což vše z něj dělá ideální příměstský vůz pro každodenní využití.
Mezi jeho další inovativní praktické vlastnosti patří bezdrátové nabíjení založené na magnetické resonanci, ovládání prostřednictvím chytrého telefonu atd.
Tisková zpráva/-PS-