Když potřeboval v roce 1972 Michelin testovat nákladní pneumatiky, vznikl problém. Společnost nechtěla riskovat neštěstí, pokud by na velkém tahači s vlekem pneumatiky praskly. Bylo nutné vymyslet náhradní řešení. A to se povedlo. Nové pneumatiky pro nákladní vozy bude testovat důkladně přepracovaný a upravený klasický Citroën DS.

Oficiálně bylo auto pojmenováno slovním spojením Poids Lourd Rapide, které se dá volně přeložit jako rychlý tahač. Francouzi si ho ale přejmenovali podle svého – ‘milles-pattes’ – ‘centipede’. A proč padla volba na Citroen? Je to jednoduché, automobilku Michelin vlastnil, takže te bylo jasné řešení. Panely karoserie byly „ukradeny“ z modelu DS Safari, zatímco kola a další drobnosti jsou z dodávky Citroën H Van.

Přečtěte si také:  Citroën DS bylo krásné auto, které navíc předběhlo dobu a uteklo konkurenci

Z původního designového fintila je rázem obluda, která má víc kol než leckterý opravdový kamion. Aby se alespoň rozjel putovala pod kabát dvojice typických amerických motorů Chevrolet V8 o objemu 5,7 litru, které pohánějí šestici zadních kol, zatímco přední čtyři kola jsou určena výhradně k zatáčení.

Maximální rychlost tohoto mastodonta se udává 111 mph, tedy necelých 180 km/h. To, když přihlédnete k hmotnosti kolem 10 tun, není vůbec špatně, co myslíte?