manhart-performance-mh1-400-bmw-m140- (3)

Poslední BMW M140i bylo jedno z těch opravdu nejlepších BMW. Šestiválcový motor s pohonem zadních kol a manuální převodovkou byl zaručený recept na zábavu za volantem. Ale jak se tak říká, výkonu není nikdy dost a pro tyto chvíle je tu třeba Manhart Performance. Představujeme MH1 400.

Německý tuner Manhart Performance se na modely BMW specializuje a jde mu to. Nebojí se starších, ale ani úplně nových aut. Tentokrát ukázal to starší, když upravil předchozí vrcholný model BMW řady 1.

Sériový řadový šestiválec je přeplňovaný jedním turbodmychadlem a řidičově pravé noze nabízí 250 kW/340 koní a točivý moment 500 Nm. S tím dokáže zrychlit z nuly na stovku za 4,6 sekundy a jede až elektronicky omezených 250 km/h.

Po úpravě mu samozřejmě přeplňování jedním turbodmychadlem zůstalo, ale výkon znatelně vyrostl. Hodnoty posunuli v Manhart Performance na 320 kW/435 koní a 644 Nm! Tuner k tomu nepoužil žádné výrazné hardwarové úpravy, ale pohrál si pouze s programem v řídící jednotce.

Manhart Performance upravili BMW M850i. Má vyšší výkon než M8

Nějaké drobnosti jako úplně nový nerezový výfuk s dvěma koncovkami s průměrem 90 mm ale přidal. Koncovky mohou být vyvedeny v několika provedeních, jednou z možností je i metalická zlatá barva.

MH1 400 z fotek dostalo i nový podvozek. Jde o tlumiče a pružiny KW, které auto přiblížily k zemi, ale zároveň prý vylepšily jeho chování v zatáčkách. Pod novými 19″ konkávními disky jsou vpředu větší, šestipístkové brzdové třmeny. Exteriérová vylepšení uzavírají karbonový přední spojler a karbonový difuzor.

Změny mohou být i v interiéru, kterému opět může vládnout vládnout karbon. Z toho může být vyroben volant, hlavice řadící páky, ale i ruční brzdy. Místo středového výdechu je v tomto autě další displej, zobrazující důležité technické a provozní hodnoty – tlak turbodmychadla, teplotu a tlak oleje a podobně.