Jak už to tak bývá, většina nových automobilů nevydrží v tajnosti až do svého představení. Poslední dny internet obletěly fotografie Volva V90 a tentokrát jde o fotografie nové generace Mercedesu-Benz třídy E.

Automobil v uplynulých týdnech odhalovala také sama automobilky, ale šlo o pouhé střípky z celku, na základě kterých nebylo možné si celé auto ani představit. Jedinou oficiální zveřejněnou fotkou byla upoutávka na interiér vozu, který se nápadně podobá větší a luxusnější třídě S.

Po vzoru nové třídy S má jít opět o nejlepší auto ve třídě, které by mělo svým konkurentům nastavit novou laťku. Exteriér vlastně ničím nepřekvapí, následuje nastolený designový jazyk. Designem se přesně staví mezi eSko a menší Céčko. Podobné jsou obě strany, přední i zadní část včetně světlometů.

Karoserie oproti předchůdci povyrostla, je o 43 mm delší (sedan 4 923 mm), rozvor náprav se prodloužil o 65 mm (nyní 2 939 mm). Navzdory větší karoserii by však mělo být Éčko až o 100 kg lehčí. Automobilka snížila také odpor vzduchu až na koeficient rovnající se 0,23, což se pozitivně projeví nejen na dynamice, ale také na spotřebě paliva.

Samozřejmostí jsou moderní prvky výbavy jako je adaptivní tempomat a hlídání jízdních pruhů, s čímž souvisí také “poloautomatické řízení” Drive Pilot. Novinkou by měla být schopnost držet jízdní pruh také při absenci čar na základě ostatních aut a dalších aspektů, stejně jako autonomní změna jízdních pruhů (musí to být “na povel” řidiče). Po vzoru nové generace BMW řady 7 by mělo být možné auto ovládat dálkově, nikoliv však speciálním klíčem, ale pomocí chytrého mobilního telefonu.

Z počátku prodeje by měl být vůz k dispozici jen se dvěma motory, jedním benzínovým a druhým naftovým, oba však nabídnou pouze čtyři válce. Z počátku tak bude možné vybírat mezi benzínovou verzí E 200 s výkonem 135 kW/183 koní nebo naftovým E 220 d s výkonem 143 kW/195 koní. Později by měly nabídku doplnit slabší naftový čtyřválec s označením E 200 d se 110 kW/150 koňmi, silnější naftový šestiválec E 350 d s výkonem 190 kW/258 koní, či plug-in hybridní verze E 350 e s výkonem 205 kW/279 koní, která bude schopná dojet na jedno nabití až 30 km.
Z benzínových verzí je to provedení E 400 s přeplňovaným V6 o objemu 3.0 litru s výkonem 245 kW/333 koní, ale také E 200 s výkonem cca 180 kW/245 koní. Základem bude pohon zadních kol přes devítistupňovou převodovku 9G-Tronic, pohon všech kol 4Matic bude k dispozici později.

Nejsou to zatím oficiální informace, ale pouze ty neoficiálně uniklé. Zatím neznáme ani cenu. Na další informace si budeme muset ještě počkat.