Lehce terénní verzi třídy E jistě znáte a nejspíš jste už před časem zaslechli informace o tom, že německá prémiová automobilka plánuje odbnobnou verzi také třídy C. Ukázalo se, že to nejsou jen fámy. Mercedes-Benz totiž uvedl třídu C ve verzi All-Terrain. A pokud bude stejně dobrá jako „Éčko“, měli by se konkurenti začít bát.
Novinka vychází z třídy C, tedy konkrétně z verze kombi. Dostala lehce upravenou přední masku a rozšířené podběhy kol. All-Terrain je ale delší i širší než klasické „Céčko“. Na délku má o 4 mm víc, na šířku pak dokonce i 21 mm víc. A logicky je také vyšší, konkrétně o 40 mm. Výška auta pak je 1494 mm.
Kromě zvýšení světlé výšky nadělil Mercedes-Benz autu také čtyřprvkové zavěšení předních kol a větší klouby řízení. Standardem bude pro tento model pohon všech kol 4Matic, který posílá 45 % síly na přední kola a 55 % na zadní kola. Nabídka motorů by se měla omezit buď na dvoulitrový benzinový či dieselový mild hybrid.
Automobilka u třídy C All-Terrain vsadila na nabídku nových disků, které budou k dispozici v průměru od 17“ do 19“. A protože jde o auto, které by si mělo hravě poradit s lehčím terénem, dostalo také přepínač jízdních režimů se dvěma určenými do terénu. Jde o režim Offroad a Offroad+. První jmenovaný najde své uplatnění při jízdě po polňačkách či prašných nezpevněných cestách. Druhý se pak hodí i do těžšího prostředí a mimo jiné nabídne i asistent sjíždění kopců.
Krom toho dostane třída C All-Terrain do vínku také tažné zařízení s maximálním zatížením až 1800 kilogramů. K tomu bude také k dispozici asistent manévrování s přívěsem a stabilizační systém přívěsu.
Ceny a další podrobnosti automobilka prozradí nejspíš nejpozději při oficiální premiéře auta, která by měla proběhnout v rámci chystaného autosalonu v Mnichově, který s největší pravděpodobností proběhne v termínu od 6. do 12. září. Mercedes-Benz třídy C All-Terrain by pak měl být k dostání ještě během letošního roku.