2019-mercedes-tridy-a-sedan

Mercedes-Benz představil kompaktní sedan třídy A, na trh se dostane koncem roku

Autor: Tisková zpráva - 30. 7. 2018


Rodina kompaktních vozů Mercedes-Benz se rozrůstá. Na konci roku 2018 bude na trh uvedena třída A sedan. Čtyřdveřový model se stupňovitou zádí má rozvor 2729 milimetrů a proporce dynamického a zároveň kompaktního sedanu s krátkými převisy vpředu i vzadu. Výška stropu nad sedáky vzadu staví tento model na vrchol svého segmentu.

Sedan kromě toho disponuje dobře známými přednostmi třídy A. Mezi ně patří moderní, hospodárné motory, vysoká úroveň bezpečnosti díky nejnovějším asistenčním systémům s funkcemi z třídy S a informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s intuitivním ovládáním a schopností učit se. Nová třída A sedan dosahuje s hodnotou cx = 0,22 a čelní plochou A = 2,19 m² nejnižšího součinitele aerodynamického odporu vzduchu ze všech sériově vyráběných vozidel na světě, a umocňuje tak světový rekord modelu CLA kupé v této disciplíně.

Nová třída A sedan se bude vyrábět v závodech Aguascalientes/Mexiko a Rastatt/Německo, přičemž její vývoj probíhal v německém Sindelfingenu. Nový model se poprvé představí široké veřejnosti na Pařížském autosalonu (4. až 14. října 2018). Již v dubnu, na letošním autosalonu Auto China v Pekingu, představil Mercedes-Benz model třídy A L sedan. Tento model se stupňovitou zádí byl jako prodloužená verze vyvinut exkluzivně pro čínský trh, kde se bude také výhradně vyrábět.

„Po úspěšném startu třídy A pokračuje Mercedes-Benz v rychlém sledu s dalším rozšiřováním nové rodiny kompaktních modelů. Na základě přání mnoha zákazníků nabízíme nyní poprvé také kompaktní sedan se stupňovitou zádí,“ říká Britta Seegerová, členka představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědná za prodej divize Mercedes-Benz Cars. „Zákazníci, kteří chtějí kompaktní, sportovní sedan s odděleným zavazadlovým prostorem, mají nyní novou, atraktivní alternativu. Tímto modelem získáme na celém světě pro značku Mercedes-Benz nové zákazníky.“

Nová generace kompaktních vozů zásadním způsobem přispěla k omlazení značky Mercedes-Benz a ke změně jejího image. Se čtyřdveřovým kupé CLA byl v roce 2013 poprvé uveden na americký trh kompaktní vůz Mercedes-Benz. V roce 2017 jezdil téměř každý druhý kupující kompaktního vozu Mercedes-Benz v USA předtím s vozidlem některé z konkurenčních značek, a více než 50 procent zákazníků modelu CLA bylo pro značku Mercedes-Benz nových (kupující prvního vozidla a nově získaní zákazníci).

Třída A založila v roce 1997 současný segment kompaktních vozů Mercedes-Benz a od té doby bylo na celém světě dodáno již více než šest milionů těchto vozů. Třída A sedan rozšiřuje jako sedmá modelová varianta portfolio kompaktních vozů Mercedes-Benz. A zároveň představuje logické doplnění nabídky, protože Mercedes-Benz disponuje díky modelům tříd C, E a S tak velkými kompetencemi v oblasti prémiových sedanů jako žádný jiný výrobce.

Nejdůležitější rozměry nové třídy A sedan:

  • Délka/šířka/výška: 4549/1796/1446 mm
  • Rozvor: 2729 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 420 litrů
  • Výška stropu nad sedákem vpředu/vzadu: 1024/944 mm
  • Šířka interiéru v úrovni loktů vpředu/vzadu: 1457/1446 mm
  • Šířka interiéru v úrovni ramen vpředu/vzadu: 1400/1372 mm
  • Efektivní prostor pro nohy vpředu/vzadu: 1062/861 mm

Třída A sedan nabízí velkou užitnou hodnotu. K ní patří nadprůměrné rozměry interiéru, ať se jedná o šířku v úrovni ramen i loktů či výšku stropu nad sedákem, a snadné nastupování na zadní sedadla. Výška stropu nad sedákem vzadu (944 mm) je nejlepší v segmentu. Zavazadlový prostor pojme 420 litrů a byl uzpůsoben pro praktickou využitelnost. Velmi velký vstupní otvor zavazadlového prostoru má šířku 950 mm a diagonální vzdálenost mezi zámkem a spodní hranou zadního okna činí 462 mm. Díky tomu lze komfortně naložit a vyložit i větší zavazadla.

2019-mercedes-tridy-a-sedan

Obhájení světového rekordu: nikdo nemá lepší aerodynamiku

Nová třída A sedan využívá výhodu dlouhé zádě, díky níž překonává již příkladnou aerodynamiku hatchbacku třídy A (cx od 0,25). Nový sedan vyrovnává nejlepší hodnotou cx = 0,22 dokonce platný světový rekord, který původně stanovilo kupé CLA. Díky čelní ploše A = 2,19 m2, která je v porovnání s CLA ještě menší, má nová třída A sedan nejnižší aerodynamický odpor vzduchu ze všech sériově vyráběných vozidel na světě.

Dobrá aerodynamika rozhodujícím způsobem přispívá k nízké spotřebě paliva za všech provozních podmínek. Díky množství výpočtů, simulací CAE (computer aided engineering, počítači podporovaný vývoj) a měření v aerodynamickém tunelu v Sindelfingenu byly optimalizovány četné detaily. Mezi realizovaná opatření patří mimo jiné rozsáhlý koncept těsnění (např. s utěsněním spár kolem světlometů) a téměř kompletní zakrytí spodní části vozidla, například v oblastech motorového prostoru, hlavní části podlahy, dílů zadní nápravy a difuzoru. Speciálně optimalizovány byly spoilery před koly vpředu a vzadu, aby byla kola obtékána vzduchem s co nejnižšími ztrátami. Aerodynamická cizelace se dotkla také kol a pneumatik. Na přání a v závislosti na trhu je nabízen dvoudílný systém žaluzií za maskou chladiče, který minimalizuje proudění vzduchu motorovým prostorem.

Motory: start s jedním vznětovým a jedním zážehovým motorem

V době uvedení třídy A sedan na trh budou k dispozici následující dvě varianty pohonu:

  • A 200 (120 kW/163 koní, 250 Nm) s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT (kombinovaná spotřeba paliva 5,4 – 5,2 l/100 km, kombinované emise CO2 124 – 119 g/km)
  • A 180 d s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT (85 kW/116 koní, 260 Nm; kombinovaná spotřeba paliva 4,3 – 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2 113 – 107 g/km).

Výbava: k dispozici KEYLESS-GO s HANDS-FREE ACCESS

Již základní verze má rozsáhlou standardní výbavu, která zahrnuje mimo jiné informační a zábavní systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience s dotykovým displejem a nejnovější generaci asistenčních systémů, jako je aktivní brzdový asistent nebo aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Kromě toho lze třídu A sedan individualizovat výbavovými liniemi Style, Progressive a AMG Line, paketem Night a dalšími prvky výbavy na přání.

Na přání se dodává například komfortní paket KEYLESS-GO s bezdotykovým přístupovým systémem HANDS-FREE ACCESS. Komfortní funkce HANDS-FREE ACCESS umožňuje bezdotykové a zcela automatické otevření víka zavazadlového prostoru pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

V roce uvedení na trh bude třída A sedan nabízena také ve verzi Edition 1. Tato exkluzivní speciální edice má v exteriéru a interiéru bezpočet ozdobných prvků v odstínu mědi.

Design: suverénní sportovní vlastnosti a moderní charakter

Třída A sedan je svým puristickým designem s důrazem na plochy zároveň „hot“ i „cool“, a dokonale tak souzní s designérskou filozofií smyslné čistoty. Mezi charakteristické prvky patří čisté, výrazné plochy s minimalizovanými liniemi a precizními spárami. Nová třída A sedan má proporce dynamického a kompaktního sedanu s krátkými převisy vpředu i vzadu.

Daleko dozadu posunutý interiér a kompaktní záď propůjčují vozidlu přesvědčivou vizuální dynamiku. Díky 16“ až 19“ kolům a výrazně tvarovaným podběhům kol zanechává třída A sedan na silnici nezaměnitelný sportovní dojem.

Design přídě je velmi progresivní. K tomuto dojmu přispívá nízká a dlouhá kapota v kombinaci s nízkými světlomety zdobenými chromovaným prvkem, světly pro denní svícení ve tvaru pochodně a „diamantovou“ maskou chladiče s jednou lamelou, chromovanými bodovými ozdobnými prvky (na přání) a centrální hvězdou.

Dvoudílné zadní svítilny zvýrazňují čistě tvarovanou záď, umocňující dojem šířky. Zadní odrazová skla byla přemístěna do dvoudílného zadního nárazníku s modulární konstrukcí. V závislosti na výbavě se tento zadní nárazník dodává s černým difuzorem nebo s chromovanou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy.

2019-mercedes-tridy-a-sedan

Design interiéru: revoluce zevnitř

Interiér nové třídy A je zcela nově definován svým avantgardním a moderním pojetím. Mercedes-Benz tak vnáší do kompaktní třídy revoluci zevnitř. Poprvé bylo zcela upuštěno od stínítka nad panelem přístrojů. Díky tomu se pne křídlovité základní těleso přístrojové desky bez jakéhokoli formálního přerušení od předních dveří na jedné straně k předním dveřím na druhé straně. Širokoúhlý displej (na přání) vyčnívá volně do prostoru. Pozoruhodným prvkem jsou výdechy ventilační soustavy ve sportovním stylu s motivem vyústění turbíny.

Pod tímto základním tělesem je nízko uloženo další prostorově řešené těleso, připomínající také křídlo, jež vyvolává dojem, že se vznáší, protože není nijak napojeno na své okolí, ani nepřechází do sousedních ploch. Tento efekt umocňuje na přání dodávané dekorační osvětlení. Na přání je k dispozici 64 barevných odstínů světla, což je pětkrát více než dosud. Vzrostla však nejen rozmanitost barev, ale také jejich emocionální inscenace stanovuje měřítka v tomto segmentu. Různé barvy jsou komponovány do deseti barevných kombinací a umožňují avantgardní atmosféru s působivými změnami barev.

MBUX – Mercedes-Benz User Experience: jedinečný zážitek

Nová třída A obdržela jako první modelová řada Mercedes-Benz zcela nový multimediální systém MBUX – Mercedes-Benz User Experience, který zároveň zahajuje novou éru konektivity „Mercedes me“. MBUX je tak součástí standardní výbavy také u třídy A sedan. Tento systém je jedinečný svou schopností učit se díky umělé inteligenci. MBUX lze individualizovat a přizpůsobit jej jeho uživateli. Vzniká tak emocionální spojení mezi vozidlem, řidičem a cestujícími.

Mezi další silné stránky patří, v závislosti na výbavě, širokoúhlý panel přístrojů s vysokým rozlišením, standardní dotykové ovládání multimediálního displeje, zobrazování navigačních pokynů s technologií rozšířené reality a inteligentní hlasové ovládání hovorovou řečí, které se aktivuje heslem „Hey Mercedes“. K dispozici je rovněž průhledový displej. Dotykový displej systému MBUX je součástí komplexního konceptu dotykového ovládání se třemi moduly v podobě dotykového displeje, dotykové plochy na středové konzole (na přání) a dotykových tlačítek na volantu.

MBUX je revolucí uživatelského rozhraní v automobilu. Emocionální inscenace podporují srozumitelnost struktury ovládání a nadchnou skvělým grafickým zpracováním ve formátu 3D s nejvyšším rozlišením, které je vypočítáváno a realizováno v reálném čase.

S novou generací informačního a zábavního systému MBUX přicházejí i nové a vylepšené služby Mercedes me connect. Mezi ně patří mimo jiné navigační funkce na základě komunikace „car-to-x“ (předávání informací mezi vozidly o událostech zaznamenávaných senzory, např. o nouzovém brzdění či zásahu ESP, nebo získávaných prostřednictvím řidičem manuálně aktivovaného systémového oznámení, např. o nehodě), lokalizace vozidla, která usnadňuje vyhledání zaparkovaného vozidla, a poskytování zpráv o poškození nebo odtažení zaparkovaného vozidla.

Sbírku aplikací Mercedes me App lze uživatelsky přívětivě umístit na plochu displeje jako ikonu a lze ji stejně jako všechny ostatní hlavní aplikace libovolně uspořádat na hlavní ploše. Kromě toho mohou být v MBUX na přání zobrazovány informace z internetu, například o aktuálních cenách paliv na čerpacích stanicích nebo o dostupnosti parkovacích míst v parkovacích budovách. MBUX získává nové informace jednoduchými aktualizacemi z internetu.

Intelligent Drive: funkce z třídy S

Třída A disponuje nejaktuálnějšími asistenčními systémy s kooperující podporou řidiče, a nabízí tak nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti v segmentu díky funkcím, využívaným u třídy S. Třída A nabízí poprvé v určitých situacích funkci částečně automatizované jízdy. Za tím účelem si udržuje dokonalý přehled o okolní dopravní situaci. Vylepšené kamerové a radarové systémy umožňují „vidět“ do vzdálenosti až 500 metrů. Kromě toho využívá třída A pro asistenční funkce mapové podklady a data navigačního systému. Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, součást na přání dodávaného paketu asistenčních systémů, dokáže díky tomu podporovat řidiče v mnoha situacích na základě znalosti projížděné trasy. Například před zatáčkami, křižovatkami nebo kruhovými objezdy komfortně a předvídavě přizpůsobuje rychlost jízdy. Dalšími asistenčními systémy jsou mj. aktivní asistent pro nouzové zastavení a aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu, jehož pokyny jsou intuitivní a srozumitelné.

Nová třída A je standardně vybavena rozšířeným aktivním brzdovým asistentem, který efektivně podporuje řidiče a v závislosti na situaci dokáže zmírnit intenzitu nárazu do pomalejšího, zastavujícího nebo stojícího vozidla vpředu, nebo mu zcela zabránit. Podobně dokáže reagovat i na možnost kolize s chodci nebo cyklisty.

Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu (rovněž standardně) dokáže řidiče v rozsahu rychlostí od 60 do 200 km/h upozorňovat na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu pulzujícími vibracemi volantu a vrátit vozidlo zpět do jízdního pruhu jednostranným brzděním, pokud vozidlo přejede nepřerušovanou podélnou čáru vymezující jízdní pruh. Při přerušované podélné čáře dojde k tomuto zásahu pouze tehdy, pokud hrozí nebezpečí kolize s vozidlem ve vedlejším jízdním pruhu (může se jednat i o protijedoucí vozidlo).

PRE-SAFE PLUS dokáže rozpoznat hrozící kolizi zezadu. Při trvajícím nebezpečí kolize zabrzdí systém stojící vozidlo před nárazem zezadu, čímž minimalizuje riziko poranění cestujících, protože sníží síly, které způsobují náhlý pohyb těl sedících osob směrem dopředu.

2019-mercedes-tridy-a-sedan

Pasivní bezpečnost: velmi stabilní skelet prostoru pro cestující a moderní zádržné systémy

Nová třída A byla jako první vozidlo Mercedes-Benz vyvíjena také v novém technickém centru pro bezpečnost vozidel TFS (Technologiezentrum Fahrzeugsicherheit). Při konstrukci struktury vozidla byly využity mimo jiné i poznatky z reálných nehod. Každá jednotlivá část skeletu karoserie byla přizpůsobena požadovanému zatížení svou geometrií, spojovací metodou a tloušťkou i kvalitou použitých materiálů (větší podíl plechů z vysokopevnostních a ultravysokopevnostních ocelí).

Jádrem bezpečnostního konceptu karoserie je velmi odolný skelet prostoru pro cestující. K jeho vysoké stabilitě při namáhání sílami během nárazu, například při čelní, boční nebo zadní kolizi či při převrácení vozidla, přispívá především širší využití plechů z vysokopevnostních ocelí, včetně ocelí nejvyššího stupně pevnosti a ocelí tvářených za tepla včetně tvrzení.

Řidiče a spolujezdce vpředu chrání tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači síly a předpínači. Ve spojení se systémem PRE-SAFE (výbava na přání) jsou přední sedadla vybavena vratnými předpínači. Sedadla vzadu disponují tříbodovými bezpečnostními pásy, na obou krajních místech navíc s předpínači a omezovači síly. Nová třída A je standardně vybavena airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče a okenními airbagy. Okenní airbagy pokrývají na rozdíl od mnoha konkurentů také střešní sloupky A, a poskytují tak cestujícím v celé oblasti lepší ochranu. Boční airbagy, chránící hrudník a pánev, se vpředu dodávají rovněž standardně, vzadu jsou k dispozici na přání.

Světlomety MULTIBEAM LED: optimální viditelnost za každých podmínek

Dalším příkladem technického a technologického transferu z luxusní do kompaktní třídy jsou na přání dodávané světlomety MULTIBEAM LED, jejichž elektronické řízení umožňuje extrémně rychlé a precizní přizpůsobování rozložení světla aktuální dopravní situaci. V každém světlometu třídy A je umístěno 18 samostatně ovladatelných diod LED. Světlo z diod LED se svou barvou podobá dennímu světlu, takže šetří zrak a pozitivně působí na koncentraci řidiče. Vozovka je precizně osvětlována jasným světlem. Na přání se dodávají také vysokovýkonné světlomety LED High Performance. Nová třída A má standardně halogenové světlomety s integrovanými diodami LED pro denní svícení.

Podvozek: agilní a komfortní

V závislosti na motoru a přání řidiče jsou pro třídu A k dispozici různé varianty podvozku. Nabídka kol sahá od 16 do 19 palců.

Přední náprava nové třídy A vychází z konstrukce typu McPherson. Výkonnější verze a varianty s pohonem všech kol 4MATIC, adaptivními tlumiči nebo většími koly mají zadní nápravu s náročnou čtyřprvkovou konstrukcí. Ostatní verze mají zadní nápravu s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, s optimalizovanou hmotností.

Výroba v závodech Aguascalientes/Mexiko a Rastatt/Německo

Výroba nové třídy A sedan bude zahájena již v tomto roce v závodě Aguascalientes. Společný podnik COMPAS (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes) ve středním Mexiku rozšiřuje výrobní síť pro kompaktní vozy divize Mercedes-Benz Cars na pět výrobních závodů na třech kontinentech. COMPAS je výsledkem spolupráce s aliancí Renault-Nissan. Daimler a Nissan mají v podniku COMPAS 50% podíly.

V roce 2019 bude navíc zahájena výroba nové třídy A sedan v německém závodě Mercedes-Benz Rastatt. V globální výrobní síti divize Mercedes-Benz Cars je Rastatt vedoucím závodem pro kompaktní vozy. Výrobní závod Rastatt má na starosti globální řízení výroby, jakož i řízení kvality a dodavatelského řetězce. Zároveň podporuje bezproblémové spuštění výroby v ostatních závodech, například školením zaměstnanců. Z nové generace kompaktní třídy sjíždí z montážní linky v Rastattu již od dubna nová třída A.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru