Možná se to zdá jako daleká budoucnost, to ale před pár lety bylo i běžné používání elektromobilů. Řeč je o samořiditelných autech, ve kterých se z řidičů stanou vlastně jen spolujezdci. A protože ti pak nebudou v autě nejspíš standardně sedět, ale spíše odpočívat, vyvíjí Mercedes-Benz speciální airbagy. Ty současné by totiž mohly napáchat víc škody než užitku.
Samořídící auta dnes už existují a třeba v Americe se běžně pohybují po silnicích. Často ale umí napáchat hodně škod, jsou zmatená a je moc dobře, že v nich nikdo nesedí. V následujících letech by ale měla být jejich technologie vylepšena. Nejen kvůli bezpečnosti, ale také kvůli pohodlí cestujících. Mercedes-Benz si taková auta představuje tak, že budou mít zapuštěný volant a sedadlo uzpůsobené pro pohodlné odpočívání. Taková sedadla už Mercedes-Benz nabízí, ale pouze vzadu a v modelech třídy S a Maybach. Pokud by bylo sedadlo „řidiče“ uzpůsobeno třeba i pro spánek, musí být upraveny i airbagy a bezpečnostní pásy.
„Pojďme se bavit o příštím desetiletí, kdy už se může stát, že pojedete v uvolněné poloze v autě bez volantu a se systémem autonomního řízení. Pak fakticky ale nebudete před airbagem,“ řekl Paul Dick, ředitel bezpečnosti vozidel Mercedes-Benz pro Top Gear. A dodal: „Musíme přemýšlet o tom, jak ochránit cestující v této pozici, to bude náš následující úkol.“
V rozhovoru vysvětlil, že bude potřeba zbrusu nový systém airbagů, přičemž možná budou spojené s bezpečnostním pásem, možná s B sloupkem. Ve hře je i instalace hlavních airbagů do sedadel. Je navíc nutné, aby nové airbagy byly spojené také s asistentem řízení, tedy s autonomním systémem stupně 3. Bezpečnostní systémy totiž musí bezchybně fungovat i ve chvíli, kdy je náraz nevyhnutelný a posádka v autě opravdu leží a odpočívá. Pro Mercedes-Benz je podle Dicka je nejdůležitější to, aby se lidé v jejich vozech cítili bezpečně.