Pokud se podíváme do nabídky prémiový automobilek, zjistíme, že většina z nich má v nabídce nějaký menší a takzvaně základní model. Jenomže to vypadá, že někteří prémioví výrobci postupně tyto modely opustí. Například Audi už ohlásilo, že malé modely A1 a Q2 své nástupce nedostanou. A často se mluví o tom, že BMW řeší, co bude s jeho malými předokolkami. Podle nejnovějších informací to vypadá, že podobně přemýšlí i Mercedes-Benz. Osud třídy A je nejistý.
Nastínit to měl dle britského Autocaru přímo šéf automobilky Ola Källenius a to na akci pořádanou Financial Times s názvem Future of the Car Summit. Ne snad, že by narovinu řekl, že třída A z nabídky vypadne, ale potvrdil určitá jednání. „Více si řekneme až příští týden, ale naším cílem není být konkurencí pro velkovýrobce. To není to, co značka Mercedes-Benz znamená. Pokud jde o naše produktové portfolio, doporučujeme zůstat na příjmu. Řeknu jen, že se raději díváme nahoru než dolů,“ řekl Källenius v rámci akce.
Rozklíčovat tato slova není těžké. V prvé řadě se nejspíš velmi brzy dozvíme víc. V druhé řadě je potřeba pamatovat na to, že automobilka v rámci řešení čipové krize už dříve upřednostnila dražší a luxusnější modely právě třeba před třídou A. A to je ono „dívání se nahoru“, tedy směrem k větším, luxusnějším a pro značku důležitějším modelům, na nichž je větší marže. Těch tak pro zisk nemusí prodat tolik.
To ostatně sám Källenius potvrdil, když řekl: „Ještě před problémy s dodávkami jsme dali jasně najevo, že naší strategií není honba za objemem, ale za hodnotou pro naše zákazníky a společnost jako takovou.“
Faktu, že „Áčko“ to má možná spočítané, nahrává i konec jeho prodejů na kanadském a americkém trhu. Prodeje třídy A by měly směřovat podle některých odhadů na SUV s označením GLA.