Automobilka Mercedes-Benz nabízí opravdu široké portfolio modelů, které uspokojí všechny. Na vrcholu stojí sportovně zaměřené verze Mercedes-AMG a vedle nich naopak superluxusní modely Mercedes-Maybach, kterých je znatelně méně. Jejich nabídka by se ale mohla docela výrazně upravovat. Naznačil to před pár dny v rozhovoru Ola Kallenius.
Šéf koncernu Daimler Ola Kallenius odpovídal na otázky britskému magazínu Autocar. Ten se ho ptal mimo jiné právě i na modely Maybach. Mercedes-Benz jich v nabídce mnoho nemá. Jeden z nich (Mercedes-Maybach třídy S) končí, ten druhý (Mercedes-Maybach GLS) se na trhu ještě ani pořádně neohřál. Maybach si ale čas od času připraví i nějakou opravdovou lahůdku, jako byl například Mercedes-Maybach G 650 Landaulet.
Podle něj by se z verzí Mercedes-Maybach mohla stát samostatná značka, která by mohla mít mnohem širší portfolio. Podobně jako se to v nedávné době stalo u značek DS nebo CUPRA. Podle Kallenia mají tyto luxusní modely potenciál a byla by škoda ho nevyužit. Modely Maybach by pak mohly konkurovat třeba i Bentley nebo Rolls-Royce.
Jakkoliv jsou modely AMG velmi úspěšné, právě i na luxusní verze má automobilka od zákazníků velmi pozitivní reakce. Vždyť obrovské SUV, které nabízí ticho na palubě, ale také hýčkající jízdní komfort je tím nejlepším, co při cestě autem může člověk chtít.
Ola Kallenius nevyloučil ani to, že Maybach nezůstane jen u největších a nejdražších modelů značky Mercedes-Benz, ale že by mohl rozšířit nabídku. Mohlo by prý jít například o nějaký derivát, zajímavou edici a podobně. Důležité podle něj je, aby to dávalo ekonomický smysl. V konečném důsledku by tak mohlo jít o podobný směr, kterým se vydalo AMG s nižšími modely 35, 43 a 53. Stejně tak se nabízí i platforma pro elektromobily, na které bude stát nový Mercedes-Benz EQS.
Nejbližším modelem Maybach, který se na trh chystá, bude stát na základech nové generace třídy S.