Mercedes-Benz G500 4×4² je sám o sobě vozem, který dostává do kolen většinu obecenstva, která se s ním setká tváří v tvář. Ať už typickým tvarem Mercedesu třídy G, svou mohutností a bezkonkurenční světlou výškou a nebo poctivým osmiválcem. Jenže pak přijde někdo jako Mansory a řekne si, že to je asi ještě málo extravagantní a extrémní. Smutné je, že se najde klientela, která s nimi souhlasí.

Mercedes-Benz G500 4x4² 1

Jako první přišlo na řadu celkem očekávatelné použití karbonu. A to téměř všude. Nově je z tohoto materiálu například kapota nebo maska chladiče, dále pak kryty světel, ozdoby nárazníku, falešné výdechy a nebo kliky a lišty dveří. Celé Géčko pak oblékli do pastelově modré, díky které by G500 4×4² mohlo s přehledem vozit Taťku Šmoulu. Asi jediná praktická věc, na kterou v Mansory přišli, jsou elektricky výsuvné schůdky. Přeci jen může být problém pro řadu lidí se nasoukat do auta se světlou výškou 438 milimetrů.

Bez povšimnutí úpravce nezůstal ani interiér. Pokud vám přišlo použití karbonu na exteriéru vozu jako přehnané, u fotografií interiéru raději zavřete oči. Až na výdechy klimatizace a plast kolem ovladače multimediálního systému to vypadá, že všechny plastové díly byly vyměněny za díly karbonové. Osobně proti tomuhle materiálu v interiéru nic nemám, naopak, ale co je moc, to je moc. Karbon najdete na volantu, dveřních madlech nebo na palubní desce, zkrátka všude. Sedadla mají kontrastní modré prošívání, ve stejném odstínu jsou vyvedeny i palubní přístroje či obšití koberečků. To vše ladí se šmoula zevnějškem.

Beze změny dokonce nezůstal ani dvakrát přeplňovaný osmiválec. Ten je ve standardním provedení z továrny naladěn na maximální výkon 422 koní (310 kW) a 610 Nm točivého momentu. Po zásahu inženýrů z Mansory má však rázem 479 koní a 710 Nm. To jen pro případ, že byste měli někde v terénu potíže…