Mercedes-Benz třídy E je v mnoha ohledech revolučním vozem. Nový sedan dostal podle očekávání také praktičtějšího bratříčka ve verzi kombi. Design nového kombíku vyšší střední třídy byl celkem jasný už předem. Mercedes-Benz poslední dobou neoplývá zrovna rozmanitým designem, takže přední část je samozřejmě totožná se sedanem, zadní část je pak téměř identická například s modelem GLC.

Archivnummer: D297145

Mercedes-Benz i přes výraznou inovaci ať už po designové, ale zejména technologické stránce nezapomíná na tradice. To můžete ostatně vidět například na bočním profilu vozu, který je téměř totožný s předchůdcem. Verze Kombi nabízí také praktické střešní podélníky, za které se už nemusí ani v základu platit. Design sedanu lze určitě označit za elegantnější a uhlazenější. Nicméně u verze kombi to tak nějak vždy bylo o prostoru pro zavazadla. V základním uspořádání kufr pojme skvělých 670 l, polepšil si mezigeneračně o celých 70 l! Nicméně se do něj vejde až 1 820 l, a to po sklopení zadních asymetricky dělených a elektricky polohovatelných sedadel. V příplatkové výbavě se navíc má objevit třetí lavice, pokud máte děti menšího vzrůstu, teoreticky odvezete až 7 pasažérů. Do zavazadlového prostoru se díky šířce vstupního otvoru 1,1 m vejde i europaleta, nicméně pevně věříme, že do Ečkového Mercedesu ji nikdo cpát nebude. Víko zavazadlového prostoru se otevírá elektromechanicky tlačítkem. Mercedes nabídne také bezdotykový systém otevírání pohybem nohou, ten bude součástí bezklíčkového otevírání. Užitečná hmotnost činí dle modelu až 745 kg, samočinné udržování světlé výšky zadní nápravy má kombi klasicky ve standardu. Za příplatek budek dispozici  vzduchový podvozek pro celý vůz.

Mercedes-Benz E Kombi bude pro začátek kopírovat paletu motorů známou ze sedanu. Základ tvoří benzinový dvoulitrový čtyřválec s označením E 200 a výkonem 135 kW, výkonnější provedení E 250 nabídne 155 kW. Vznětové jednotky pak zastupuje úplně nový dvoulitr pod označením E 220 d, který má 143 kW. Na začátku podzimu se objeví také slabší verze s označením E 200 d se 110 kW. No a nakonec ten nejoblíbenější motor, třílitrový vznětový šestiválec E 350 d, který má 190 kW. Na vrcholu nabídky prozatím stojí šestiválce. Civilnější provedení se skrývá pod označením E 400. Bude standardně spárován s pohonem všech kol 4Matic a z objemu 3,5 litru vydoluje výkon 245 kW. A nejsilnější verzi prezentuje ostré AMG E 43, také s pohonem obou náprav. To má pod kapotou třílitrový V6 biturbo s 295 kW. Všechny modely jsou vybaveny devítistupňovým automatem.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz E 400 d 4MATIC All-Terrain (2021)

Závěrem se také sluší zmínit, že se nemusíte obávat o odvoz vaší jachty, Mercedes-Benz E Kombi utáhne přívěs do 2,1 tuny a za příplatek si můžete pořídit tažné zařízení, které na povel ovladače zmizí pod nárazníkem. Prodej varianty kombi se rozběhne už v červenci, první zákazníci si svá auta odvezou v říjnu.

9