Provedení Guard není u německého výrobce nic nového. Obrněnou verzi nyní dostává vlajková loď ze Stuttgartu – třída S. Stává se tak čtvrtým vozem s tímto označení v portfoliu automobilky, hned vedle třídy E Guard, M Guard a samotřejmě také G Guard.
S 600 Guard je prvním automobilem, který komplexně vyhovuje podmínkám třídy VR9 balistické ochrany. U konkurenčního Audi A8 L Security vyhovují těmto normám jen některé komponenty. Stuttgartský luxusní sedan se nebojí ani výbušnin, když splňuje podmínky ochrany před výbušninami dle klasifikace ERV2010.
Automobil tyto normy splňuje díky rozsáhlým úpravám, které ale nemají nijak omezovat komfort posádky. V oblasti civilních aut je unikátní například podvozek, který je prakticky celý chráněn pancířem. Karoserie vozu byla dále zpevněna, v dutinách mezi karoserií a vnějšími panely jsou umístěny ochranné prvky z ušlechtilé oceli. Nezapomeňme ani na skla potažená polykarbonátem nebo pneumatiky Michelin PAX typu runflat. Můžete si všimnou poměrně vysokého profilu těchto pneumatik.
Všechno toto vybavení něco váží, o pohon tohoto modelu se tak star šestilitrový dvanáctiválec pod kapotou, který dosahuje výkonu 390 kW/530 koní a 830 Nm točivého momentu. Motor spolupracuje s automatickou převodovkou 7G-Tronic. Její zpřevodování má snížit spotřebu paliva, nicméně by nemělo zhoršovat schopnost prudké akcelerace z nebezpečného místa. Zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce neuvadí a maximální rychlost je omezena na 210 km/h. To vše z důvodu vysoké hmotnosti.
Výbava S 600 Guard je už v základu bohatá, ale jak bývá zvykem, bude za co připlácet. Z příplatkových prvků jsou v ceníku například pohodlnější sedačky, konzole tvořící na zadních sedadlech pracovní prostor pro cestující nebo vyhřívání různých ploch v interiéru. Připlatit si lze i za vyhřívané čelní okno, hasicí přístroj nebo hydraulické stahování těžkých bočních oken.