Mercedes-AMG před pár lety vyměnil v modelech C 63 AMG a GLC 63 AMG legendární osmiválec za plug-in hybridní čtyřválec. Je to sice výkonnější kombinace, ale rozhodně nemá takový charakter. Jak se novinky prodávaly, Mercedes-AMG nikdy nekomentoval, ale často objevovaly články a informace o tom, že prodeje nijak valné nejsou. A také se čas od času objevovaly spekulace, že čtyřválec bude nahrazen. A taková informace se objevuje i teď. Tvrdí se, že v nové generaci už pod kapotou nebude čtyřválec, ale bude tam opět větší motor. S osmiválcem nepočítejme, bude to prý šestiválec.
I když v Affalterbachu nový osmiválec vzniká, do nejostřejšího modelu třídy C se nedostane, tam by měl být řadový šestiválec. Na tuto možnost nedávno upozornil Mathias Geisen z představenstva Mercedes-Benzu v rozhovoru pro Auto Express. Z jeho slov vyplynulo, že tam, kde dosud byl čtyřválec, se do budoucna může objevit i šestiválec. Zda půjde o čistě spalovací motor nebo o hybrid, to zatím nechal otevřené.
Přečtěte si také:
O šestiválcovém C 63 AMG se také spekuluje už delší dobu. Německý server Mercedes-Benz Passion Blog dokonce loni psal, že by Mercedes-AMG mohl použít i mild-hybridní třílitrový motor s interním označením M256M. To je ten motor, jenž už dnes pohání několik jiných modelů značky (například CLE 53 AMG) a najdeme ho i v Aston Martinu DBX. Objevily se tak i úvahy, že by se nejostřejší verze třídy C přejmenovala na C 53. Naopak britský Autocar předpokládá, že značka si označení C 63 ponechá, jen pod ním nabídne šestiválec s plug-in hybridní technologií.
Jisté je jedno. A to, že současný čtyřválec to má spočítané. Očekává se, že změna by mohla nastat už příští rok a naplno se projevit při modernizaci celé třídy C v roce 2026. Právě tehdy by měla dorazit i nová vrcholná varianta.
Stejný scénář se chystá i pro větší SUV GLC 63, které by se mělo představit v roce 2027.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned