test-2018-mercedes-amg-glc-63-s-kupe-4matic- (33)

Mercedes AMG se radikálně mění. Končí se zadokolkami a přichází s elektrifikací

Autor: Anina Russová - 30. 4. 2019


Dočkali jsme se velmi zvláštní doby. Drtivá většina automobilek, a to i těch supersportovních postupně přechází na nějakou formu elektrifikace. Bez toho by totiž nebyly schopny plnit přísné emisní limity a nařízení, které se na ně, ale i na nás z EU postupně řítí. K hybridům tak postupně přechází i super jako Ferrari nebo Lamborghini a teď už víme, že se elektrifikace nevyhne ani ostré divizi znaky Mercedes-Benz, tedy AMG.

Mercedes AMG oznámil, že již v blízké budoucnosti nabídne výhradně hybridní agregáty. Chce tak splnit emisní limity a také držet krok s dobou. Prvním elektrifikovaným modelem, který nejspíš už v roce 2021 spatří světlo světa, by měla být reálná verze konceptu s označením GT Concept, který byl představen už v roce 2017. Zatím o tomto modelu nic moc nevíme, ale mluví se o tom, že by se o jeho pohon měl starat osmiválec o objemu čtyř litrů, který bude spolupracovat s minimálně jedním elektromotorem, přičemž výkon by měl být asi 800 koní. Ale to jsou všechno hodnoty, o jakých mluvila sama značka v souvislosti s konceptem. V reálu pak může být vše úplně jinak.

Mimochodem už teď má do jisté míry elektrifikovaný AMG model. Modely 53 AMG totiž také používají systém EQ Boost, jde ale jen o tzv. mild-hybridy.

Test Mercedes-AMG E 53 4Matic+ kupé

To ale není jediná změna, kterou se u AMG dočkáme. Druhou novinkou fakt, že od stejného roku se ostrá divize AMG definitivně rozloučí s pohonem zadních kol. A důvod? Zákazníci o něj prý nemají zájem.

Mercedes-AMG si nechal zpracovat průzkum, z něhož vyplynulo, že zákazníci drtivě preferují pohon všech kol. Částečně za to asi může pocit jistoty a bezpečnosti, který někteří z pohonu všech kol mají. Na druhé straně je to i vzhledem k výkonům, kam se modely AMG dostaly, to dává smysl. Vždyť více než 600 koní na zadní nápravě je prostě moc.

Faktem ale je, že tohle není novinka. Tobias Moers, šéf AMG prozradil pro britský magazín Autocar, že třeba v případě E 63 AMG, které šlo do prodeje jak s pohonem zadních, tak také všech kol, volili zákazníci z 90 % právě 4Matic. Pokud tomu tak opravdu je, jde ze strany AMG o vcelku logický krok. Nemá cenu vyrábět (a hlavně vyvíjet) auta, která pak nikdo nechce, a neustále inovovat pohon, o který nikdo nestojí. Je to ale věčná škoda.

Rychlý test: Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ kombi (2018)

Chápeme, že tyto změny jsou prostě jen součástí vývoje, ale přijít o pořádné motorizace, včetně dvanáctiválce a ještě i o pohon zadních kol může být pro leckterého fanouška značky studená sprcha. Z těch ale automobilka samozřejmě živa nebude…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru