Mercedes-AMG GT R Pro je to nejostřejší silniční auto, které AMG prodává. I když na silnici se nebude cítit asi tak dobře jako na závodním okruhu, proto ho novináři z magazínu SportAuto vzali na Nürburgring. A jaký zajel čas?

Mercedes-Benz s autem oficiální čas na okruhu zajel také a to hned při jeho představení loni v listopadu. Testovací jezdec, který je zároveň závodníkem v sérii GT3, Maro Engel s ním zajel čas 7.04.632.

Novinář Christian Gebhardt to sice tak rychle nezvládl, ale i jeho 7 minut a 6,6 sekundy je skvělý čas! Při porovnání s “obyčejným” Mercedes-AMG GT R, s nímž jel Christian Gebhardt přibližně před dvěma roky, je to čas o více než 5 sekund rychlejší. Při svém rychlém kole navíc překonával i hranici 300 km/h. 

Mercedes-AMG GT R Pro je auto, které se už opravdu hodně blíží závodním speciálům. Dostal upravený podvozek, který se dá manuálně nastavit přesně podle přání řidiče. Přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí. Zadní náprava má upravené uložení zadních dvojitých lichoběžníků a je tu nová ocelová výztuha. Přepracováno bylo ale i aktivní uložení motoru a převodovky, které má i Mercedes-AMG GT R.

Základ motoru zůstal. Pod přední kapotou je tedy uložen čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož výkon je 430 kW/585 koní a točivý moment vrcholí 700 Nm. Zrychlit z 0 na 100 km/h tak auto zvládne za 3,6 sekundy a maximální rychlost je 318 km/h.

Test Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé (2019)

Velké změny byly provedeny na karoserii. Vpředu je nový nárazník s větším spoilerem ve spodní části a malými křidélky na rozích. V předních blatnících jsou také otvory pro odvod tepla od brzd, které zároveň zvyšují aerodynamický přítlak. Jiný je také zadní difuzor včetně nového hliníkového uložení karbonového křídla. Z karbonu je i střecha.

Mercedes-Benz stanovil cenu auta na 200 tisíc amerických dolarů a vyrobeno bude jen 750 kusů.