ME Trucky 2012: Buggyra plánuje úspěch i v Zolderu

Autor: Pavel Srp - 19. 9. 2012


V pořadí již devátý podnik mistrovství Evropy tahačů 2012 se uskuteční tento víkend na okruhu v Zolderu. Je jasné, že po vydařeném vystoupení na domácí půdě v Mostě hodlá David v Belgii pokračovat v nastoupeném trendu.

Zpět v souboji o bronz

To, co se po Smolensku jevilo jako nepříliš pravděpodobné, je po Mostě naopak realitou. Na domácím okruhu totiž David deklasoval českého soka Adama Lacka v celkovém poměru 35:16, zatímco v souboji s Markusem Östreichem stáhnul čtrnáct bodů. Tento výsledek se pak promítl i do celkového pořadí. Na třetí místo, na které se posunul na úkor Lacka jeho stájový druh Östreich, dnes David ztrácí pouhých jedenáct bodů, ztráta na Lacka se snížila na bodů osm. „Nepamatuji si, že bych byl za poslední dvě a půl sezóny někdy tak blízko celkovému umístění na stupních vítězů,“ zhodnotil David aktuální situaci. Jak ovšem bývá v jeho případě dobrým zvykem, stojí pevnýma nohama na zemi. „Až na Nürburgring se stále nedaří podle představ v super pole, startovní pozice ve třetí řadě se pak projevuje na výsledcích pohárového závodu. Ty body pak chybí.“ David nepřeceňuje ani mostecký výsledek. „Opadla euforie, která je po triumfu, který se rodil tak těžko zvláště na domácím okruhu pochopitelná. A pokud platí, že každý z nás absolvuje jednou v sezóně závod-blbec, Adam má vybráno. Každopádně bude o co bojovat.“

Motor na míru

Časovou mezeru necelých tří týdnů, které od sebe dělí podniky v Mostě a Zolderu využil roudnické Buggyra Techology centrum především k úpravě motoru závodního speciálu Davida Vršeckého, který v Zolderu osiří.

„Nemyslím si, že v termínové listině naleznete dva okruhy, které se od sebe liší více, než Most a Zolder,“ prozradil technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. „Zolder je technicky mnohem náročnější, je to o brzdách a následné akceleraci. Před Mostem nás napadlo jisté řešení, které se pokusíme uvést do praxe.“

Podle Davida Vršeckého je technická úroveň Zolderu a okruh v Jaramě, na kterém se pojede za další dva týdny, srovnatelná. „Ve Španělsku se jede jeden z úseků do kopce a pak se člověk řítí proti betonové zdi, nakonec je na řadě cílová rovinka. Nastavení na oba okruhy by se proto od sebe nemělo příliš odlišovat.“

Novinky se odkládají

V úterý, tedy den před odjezdem mechaniků do Zolderu, testoval David Vršecký na letišti v Panenském Týnci. Na letištní plochu vyjížděl s tím, že pokud se prospěšnost změn zcela nepotvrdí, následuje návrat k osvědčené konfiguraci. Právě tato varianta nakonec vešla v platnost. „Výsledky nebyly špatné, patřím ale do kategorie jezdců, která dá na pocity. Takže si myslím, že nemá cenu nic uspěchat. Ještě to chce čas.“

Jak doplnil Davida Vršeckého technický ředitel týmu Robin Dolejš, na případné aplikaci novinek do praxe se bude pracovat po Zolderu. Zároveň však dodal, že rozhodujícím činitelem budou výsledky. „Pokud se bude v Zolderu dařit, nebudeme po vzoru fotbalistů měnit vítěznou sestavu. V opačném případě půjdeme do rizika.“

Pod pojmem „bude dařit“ se podle Davida skrývá vítězství nad dvojicí Östreich – Lacko. „Přiblížili jsme se k celkovému třetímu místu, jeho zisk je teď pro nás prioritou,“ neskrýval David bronzové ambice před odjezdem.

Stav mistrovství Evropy tahačů 2012 před závodem v Zolderu:

  1. Jochen Hahn (Německo/MAN) 378
  2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 377
  3. Markus Östreich (Německo/Renault) 235
  4. Adam Lacko (Česko/Renault) 232
  5. David Vršecký (Česko/Buggyra) 224
  6. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 191

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru