20190622_Hungaroring_MP_108

ME tahačů 2019: první den nevyšel Buggyře podle plánů. Lacko dokonce diskvalifikován

Autor: Tisková zpráva - 22. 6. 2019


Druhý podnik evropského šampionátu tahačů dnes odstartoval na maďarském okruhu Hungaroring. Adam Lacko si úvodní den protrpěl, když byl hned v první pohárové jízdě diskvalifikován. Druhý pilot Buggyry Oly Janes navýšil náskok ve vedení Grammer Cupu.

Superpole

V úvodním měřeném tréninku víkendu zajel mistr Evropy z roku 2017 Adam Lacko čtvrtý nejrychlejší čas, kterým si zajistil start do prvního závodu ze druhé řady. „Od včerejška tu zkoušíme několik nastavení podvozku, protože okruh je tu hodně kluzký a to, co fungovalo dobře na starém speciálu tak úplně nefunguje na VK50. S tím jsme ale počítali. V dnešní kvalifikaci už to bylo téměř podle mých představ a se čtvrtým místem jsem spokojený. Snad se mi podaří v závodě dobře odstartovat a posunout dopředu,“ konstatoval Lacko.

Oly Janes se do úvodní pohárové jízdy kvalifikoval třináctým nejrychlejším časem. „Třinácté místo není úplně to, co bych si představoval. Chtěl jsem zabojovat o Superpole, ale nevyšlo to. O to víc budu muset tlačit na pilu v závodě,“ uvedl britský pilot.

První závod

Úvodní pohárová jízda byla pro Adama Lacka hodně smolná. Po skvělém startu, kdy se probojoval ze čtvrté na druhou pozici, byl následně z důvodu tří překročení maximální povolené rychlosti diskvalifikován. Jednalo se o nepatrné překročení, ze kterého byl takřka nulový benefit, ale penalizace bohužel vražedná. „Co na to říct. Je to obrovská škoda. Závod jsem měl rozjetý hodně dobře, držel jsem se na druhé pozici za Hahnem, ale pak přišla nejdříve penalizace 10 vteřin, následně průjezd boxy a nakonec celkové vyřazení. Nové auto je stále ve vývoji, takže se z toho musíme ponaučit a v příštích závodech vyvarovat,“ uvedl zklamaný Lacko.

20190622_Hungaroring_MP_107

K inkriminovanému problému se vyjádřil i Robin Dolejš, ředitel vývojové sekce Buggyry. „Jak jsme již avizovali před sezonou, nový speciál VK50 je stále ve vývoji a tyto věci se můžou přihodit. Rychlost jsme překročili o pouhých pár desetin. Bohužel i to se trestá téměř vražedným způsobem,“ vysvětlil situaci Robin. „Snažíme se tyto ‚dětské nemoci‘ hledat během tréninků, ale nikdy se tomu nevyhnete na sto procent. Nyní bude důležité správné vyhodnocení a taková náprava, která nový speciál posune zase o krok kupředu.“

Oly Janes pokračuje v nastaveném tempu z Misana, když opět dojel v nejlepší desítce. „Jsem spokojený. Vítezství v Grammer Cupu a další body do celkového hodnocení je výborný výsledek. Těším se na další závody, cítím, že se dokáži ještě zlepšit,“ řekl Oly odhodlaně.

Druhý závod

Do druhého sobotního závodu Adam Lacko startoval po diskvalifikaci z posledního místa. Stíhací jízdou se pak dokázal probojovat až na osmou příčku, která se rovnala maximu možného. „Byl to pěkný závod, hlavně první polovina, kdy jsem se probojovával místo po místu až na osmou pozici za Jochena s Antoniem. Ti už měli velký náskok, který se mi bohužel nepodařilo stáhnout, ač jsem dělal vše, co bylo v mých silách. Nebudu předstírat, že nejsem po prvním dnu zklamaný, ale neházím flintu do žita. Zítra se opět budu prát o nejvyšší příčky,“ uzavřel sobotní den Lacko.

Oly Janes dokončil druhý závod těsně pod top 10 na jedenáctém místě. To se také rovnalo bronzové pozici v Grammer Cupu. „Na startu jsem lehce ztratil a propadl se dvě místa zpět. Bojoval jsem, co to šlo, ale dostat se zpět do první desítky se mi už nepodařilo. Co mě ale těší, je udržení prvního místa v Grammer Cupu. Uvidíme, co zítra,“ řekl Oly.

20190622_Hungaroring_MP_105


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru