Ačkoliv ještě donedávna vypadala budoucnost sportovních Mazd s wankelovým rotačním motorem bledě, dle nejnovějších informací se máme na co těšit. Ve čtvrté generaci se totiž vrátí legendární model RX-7!
Nobuhiro Yamamoto, šéf divize sportovních vozů a zároveň člověk stojící za vývojem jak předchozí RX-7, tak vítězného LeMans speciálu 787B, potěšil většinu petrolheadů prohlášením, že se plánuje návrat modelu RX-7 a to konkrétně v roce 2017, kdy bude automobilka slavit 50 let od uvedení svého prvního vozu s rotačním motorem – modelu Cosmo.
Pro novou generaci RX-7 se pravděpodobně počítá s rotačním motorem 16X, což je označení pro neustále vyvíjenou jednotku o objemu 1.6 litru. Odhadovaný výkon ve sportovní Mazdě bude činit krásných 300 koní a to bez jakéhokoliv přeplňování, neboť Yamamoto není jeho fanouškem. I když sám přiznává, že v průběhu života připravované novinky by se turbo možná mohlo objevit.
Další skvělou zprávou je plánované snížení hmotnosti. RX-7 by tak měla být nejen lehčí, než RX-8, ale také předchozí RX-7. Mazda chce váhu srazit někam do okolí Toyoty GT86 a Subaru BRZ, což znamená zhruba 1 200 kilogramů. Tomu má dopomoci široké použití hliníku, avšak karbonová vlákna neočekávejte – jsou příliš drahá.
Nová RX-7 bude pravděpodobně stát na platformě připravované Mazdy MX-5, jejíž základy bude sdílet i otevřená Alfa Romeo. Oproti této dvojici bude ale RX-7 o poznání delší a s větším rozvorem. Na tomto základě tedy vznikne dvoudveřový sportovní vůz, který se bude na japonském trhu nabízet jako 2+2 místný a na ostatních trzích pouze jako dvoumístný.
Jak jsme již zmiňovali výše, nová generace Mazdy RX-7 se k prodejcům dostane v průběhu roku 2017. To je ještě celkem dlouhá doba, tak doufejme, že si dá Mazda opravdu záležet. A jak to vypadá s cenou? Údajně se bude pohybovat na úrovni Nissanu 370Z, který se v ČR prodává za necelý milion korun.
-FM-