technicky_prukaz

Máte špatně data u svého auta na Portálu dopravy? Ministerstvo dopravy vysvětluje, co s tím máte udělat

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR - Foto: Pavel Srp - 4. 1. 2024


Od 1. ledna 2024 vstoupila v platnost nová pravidla týkající se technických průkazů. Největší změnou je to, že již nebudou nově vydávány velké technické průkazy. Tyto průkazy a osvědčení o registraci vozidla (ORV, tzv. „malý technický průkaz“) nahradil od začátku roku 2024 jediný doklad, kde jsou ty nejdůležitější technické parametry motorového vozidla. Místo dvou dokladů tak bude tištěn jen jeden. Klíčové je, že stávající doklady zůstávají nadále v platnosti. Doklady budou odebrány pouze v případě změny na úřadě, např. prodeje vozidla.

Žádné plošné vybírání „velkých TP“ se tedy neděje a dít nebude. V případě nového vozidla dostanete již rovnou nové ORV, tedy jeden doklad. Všechny údaje o autě z registru silničních vozidel můžete kdykoli získat k ověření hned čtyřmi různými způsoby. Přes Portál dopravy, Portál občana, portál dataovozidlech.cz a aplikaci eTechničák. Druhé dvě jmenované možnosti mají navíc tu výhodu, že u nich není pro kontrolu dat nutné mít elektronickou identitu. Dále je ale stále možné požádat o výdej dat z registru silničních vozidel na příslušném úřadě.

Pokud si sami chcete zkontrolovat své údaje v Registru silničních vozidel (RSV), můžete k tomu použít Portál dopravy, Portál občana, web dataovozidlech.cz nebo novou aplikaci eTechničák. „Historicky chybné informace vzniklé ručním zadáváním údajů vám opraví na příslušném úřadě (ORP), anebo budete moci využít novinku: připravujeme žádost zdarma přes Portálu dopravy, pomocí které bude možné zažádat o bezplatné úpravy v registru silničních vozidel. Celý proces bude velmi jednoduchý, žadatel nafotí technický průkaz a úředník nesprávné údaje v registru upraví,“ vysvětluje František Jemelka, Vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí.

Velké techničáky byly od ledna zrušeny. Poradíme, kde po odevzdání dokladu hledat důležité technické informace

Důležitou informací také je, že technický průkaz vám nebude odebrán ani při návštěvě stanice technické kontroly. Naopak doporučujeme na kontroly technický průkaz vozit s sebou s tím, že i když se objeví nesoulad informací s registrem silničních vozidel, technik kontrolu provede, a navíc nafotí technický průkaz do Informačního systému technických prohlídek, a následně dojde zdarma k odstranění nesrovnalostí. Možnosti opravit chyby vzniklé ručním vkládám do systému je tak hned několik; slibujeme si do toho vyčištění dat v Registru silničních vozidel, vzniklých ručním zadáváním a migrací dat z různých systémů.

Štítky: , , , , , , ,

29 názorů na “Máte špatně data u svého auta na Portálu dopravy? Ministerstvo dopravy vysvětluje, co s tím máte udělat”

  1. Když má v tom ministerstvo dopravy takový chaos, tak ať si to zprávy sami.
    Proč by měl občan sám napravovat co udělali politici s ministry. Jen komplikují lidem život.

  2. Další blbost v evidenci aut- kdo zaplatí ten čas strávený chozením po úřadech a vyřizováním nesmyslů. Podobnou zkušenost mám také když loni upravily evidenci aut z dovozu – ač se jedná o dovoz z EU s globální homologací – tak v tom hledají na úřadě problém. Přitom před pár lety se chlubily kolik stálo propojení evropské databáze aut a dnes je jim to na….Jelikož se touto činností leta zabývám, tak jsem zvědavý co bude obnášet přihlásit ,,dovoz“ novým způsobem.

  3. Zdravím lidičky. Vše jsem si řádně přečetl a mohu říct co říkal můj děd, po čem ho…..toho moc. Co si lidi zvolily to teď mají a to máme leden, kdo ví co za perličky ještě přijde. Opatrujte se.

  4. Po návštěvě STK mi řekl technik, že v předloženém velkém TP mám sice dopsány všechny náležitosti, ale v jejich databázi není kolonka „Jiné záznamy“, napsal to do protokolu o TP. Tak tedy vydají mi „červenou nálepku“ na 30 dní, až si to nechám opravit na úřadě v registru vozidel, tak přijedu, oni zkontrolují a nalepí známku na dva roky. Tak jsem hned navštívil úřad, po hodině čekání jsem byl obsloužen a mám nálepku na 2 roky. Buzerace ze strany vlády, já bych vyházel všechny „pirátské odborníky na digitalizaci“. Co dodnes zdigitalizovali, nic nefunguje a za to jsou ve vládě hodně dobře placeni. Ale přijel tam jeden pán, který má platnou TP před 2 roky v této STK a oni mu řekli, že jeho auto neexistuje. Někam volali, jak to dopadlo nevím, odjel jsem domů dát si panáka.

    1. Richard Švancara

      Buzerace? Vyházet „pirátské odborníky na digitalizaci“? Spíš je to řešení bordelu, který už vznikl…. stejný odpor jsem četl v dizkuzích u eReceptů, u datovek, u elektronických dálničních známek atd… a jak je dobře, že jsou…. (nemusím tvrdnout v čekárně lékaře, nemusím tvrdnout na úřadě, nemusím řešit, jestli známku fyzicky mají nebo ne)…

    2. To se stalo? Já 8.1.2024 STK, ale vyhrůžka, že až za 2 roky to bude závada. Teď O.K. Tedy pokud dám dohromady problém státu při přenosu dat z VTP do RSV, a to návštěvou úřadu, nebo (prý to někdy bude) ON-LINE v portálu dopravy. Mám to komentovat dál – „Loď komediantů“

  5. Od roku 1989 nevlastním škodu 1000mb dle portálu občana ji stále vlastním a je v provozu. Voláno na portál dopravy,bylo mi řečeno, že se nemám starat, že v tom mají borddel. Nevím jak bych jim po 35 letech dokazoval, že auto už nevlastním.

    1. Mám stejný problém s Fiatem, 20 let, otázka je kdo má za takové auto povinnost platit pov. ručení….

  6. Pavel Erben

    V Portálu občana a na stránkách dataovozidlech.cz jsou u mých aut rozdílné údaje. Přesněji na Portálu občana není k dispozici to, co je v poznámce. Tedy alternativní typy motorů nebo pneumatik.
    Bordel je na straně státu.
    Dokonce dnes do papírového velkého techničáku na STK nedají razítko s platností STK. Jen protokol.

  7. Také jsou koukl na portál a jsem z toho zklamaný, mám na sebe hlášené tři auta a dvě motorky.
    U Toyoty nemám alternativní rozměry pneu a mám špatně hmotnost vozidla
    a to nejhorší, mám jí zapsanou v historii.. Auto jsem snad prodal, když neprodal, mám ho ještě?
    U manželčiného subaru, nemám zapsané opět rozměry pneu a navíc auto je obuto na tom co teď nemá zapsané a za chvíli s ním jdu na stk nemám na blbosti čas, auto projde a hotovo.
    Moje stará škodovka nemá zapsáno výmaz čísla motoru a větu motor výměnný (jedná se o vyjímku z devadesátek, kdy si občan mohl zažádat do škodovek o vyjímku na více typů motorů, což dnes nejde.. A to dopíšu jak, když tomu dnes ani nerozumí?
    V neposlední řadě obě jawy nemají správné rozměry pneu ani ráfků, úřední analfabet vždy opsal jen první řádek, toho nejmenšího rozměru jedna měla rozměry udané od originálu normálně v jednom řádku, druhá má rozměry doplněné z výpisu z jawy v dalších záznamech.
    Takže shrnutí, jen starosti navíc a pokud si myslí, že odevzdám tp, tak se pletou, nelze jednat jinak, než, že na úřadě dohlásím ztráty z důvodu nedůvěry k systému.
    Už teď jedno auto podle nich nemám. A vím proč, bylo totiž dvakrát přepsáno z iča a zpět holt to brali jako prodej (teď je na rodné, musím ho mít v aktuálních)

  8. MAZDA CX-3:
    Nemám žádné nápravy: Počet náprav – z toho poháněných “ – 2 “ Tudíž, byť nemám nápravy, tak mám ale poháněné dvě!!! V papírovém TP mám: 2 – 1 PŘEDNÍ
    Pneu místo 215/60 R16 95 V, což je pravda, tam píší 215/50 R16 95 V. Je to „digitalizace“!!! Povedená jako všichni ve vládě…..

    1. Dobrý den, když každý si sedne a napíše stížnost na ministerstvo, tak to budou muset řešit a né si jen plácat po rameni jak to dobře udělali. Neváhejte a napiště, žádna námaha to není. Pište pište…

      posta@mdcr.cz

      nebo datovka:

      n75aau3

  9. Dobrý den, rád bych popsal osobní zkušenost, jak se stala na jednom velkém dopravním inspektorátu. Osobně jsem slyšel rozepři pána, který si přišel stěžovat na to, že v portálu občana u jeho auta nejsou uvedeny alternativy rozměrů pneumatik a ráfků. Řešil to tam s paní nejvyšší a pak s lidma od techniků, kteří právě mohou měnit údaje v systému. Pán měl v ruce velký TP kde měl vše zapsáno a nedostalo se mu vyslyšení. Paní vedoucí a ji ti technici mu říkali že oni nemají nic společného s portálem občana a s těmi údaji. Tedkonc je tady článek, kde a jak si údaje měnit. To mě sice potěšilo, jelikož se případy asi více objevovaly. Ale mně spíše zaráží, že je nová legislativa a opět úředníci neví vůbec nic a neví co s tím. Snad tam budou mít nějaké instrukce nebo školení.
    Další je to, že není problém nahlásit ztrátu velkého TP, nechápu proč není možné velký TP nechat původnímu majiteli, jen by se tam dopsalo že Technický průkaz pozbyl platnosti a třeba by se ustřihl roh techničaku.

  10. Na portal jsem se přihlásil a nestačil se divit. Vlastním „pionýra“ , který padl za vlast již někdy v osmdesátkách, a skůtra, kterého jsem převedl na nového majitele cca o 10 let později. Dvě drobnosti v zápisech jsem našel i u mých aktuálních vozidel. Pokud půjde opravit on-line, tak digitalizaci vítám.

    1. V portálu mi naopak chybí Velorex, který vlastním už někdy od roku 1978. Data v portálu zjevně nejsou propojená s databází České kanceláře pojistitelů, kde mají oskenovaný velký TP a záznam o tom, že za Velorex platím povinné ručení. U mého „normálního“ auta zase nejsou zapsané alternativní rozměry kol. Uvidíme, jak přívětivá bude aplikace na zadávání oprav v portálu.

    2. Tak to máme stejný problém. Taky nevím co s tím už jen kvůli ČKP a přitom vím, že jsem pioneera přepsal už před 23 lety :-(

    3. Dobry den. doporučuji zajit na doprani inspektorat. nahlasit ztrátu Tp Otp a Spz z duvodu treba zmeny bydliště. Nechat si vystavit nove dokumenty, dnes tedy jen Otp a Spz a pionyr bude opět váš. pak mužete třeba papiry prodat, dnes tak za 20tis. Tomu co jste to někdy prodal si to nedohlasil na sebe nebo se na to uplně .. . Tak to je daň za to.

    4. Počítače nenávidím a jestli ho budu muset zapnout a řešit nějakou nesrovnalost on-line tak celou digitalizaci proklínám i s ministrem digitalizace ( Ať táhnou do pekla) 😁😁😁😁

  11. Průkaz je mým majetkem. Nevydám ho ani za zlatý prase. Identita občana není povinná, ale bez ní nic neuděláte. Jak se Vám lidi kategorizace občanů na méně cenné?

    1. Není problém velký techničák „ztratit“. A co se identity občana týká, není povinné umět číst, telefonovat, zavázat si tkaničky nebo řídit auto. Nic z toho povinné není, ale všechno to dost usnadňuje život. Každý se může svobodně rozhodnout…

      1. Dobry den. Já s Váma souhlasím. Ono to tak bude. Nic není povinné. nic nemusím. No ale ten systém je nastaven pak tak, že: tak si nestěžuj a nic nevlastni

    2. Dobrý den. ano bude plno lidí co radši zapřou velky Tp, nebo nahlásí ztrátu. Celkem by mně zajímalo, jak bude reagovat pan úředník, když mu řeknete, že mu ten velky Tp nedáte. ??? Případně reakce dědy, co příjde přepsat svoji tatrovku s origo Tp a úředník mu řekne, tak a nedám. Takové auta veteráni ztratí historickou původnost, s tím spojenou hodnotu a děda si bude rvát vlasy.

      1. Ahoj,
        ten zlej úředník Vám dá vypsat žádot o ztráte velkého technického průkazu a při jakékoliv změně, vydá pouze noé osvědčení o registraci vozidla . Pokud nahlásíte ztrátu velkého TP, tak nic neplatíte, pokud malé ORV tak platíte 500 Kč. Myslím, že to je každému úředníkovi jedno, co si napíšete do žádosti. Jooo a pro pana JM, tak žádné školení nebylo!!!!! Dne 2.1.2024 na to ti zlí úředníci koukali jako každý normální občan ( jak z jara). Ještě pro auto mania, proč mažete moje odpovědi?
        díky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru