U Maserati se posledních několik týdnů dějí velké věci. Ne všechny jsou ale dobré. Nejprve začneme těmi horšími zprávami. Jistě víte, že řadu let dodává značce Maserati motory automobilka Ferrari. Například pro model Gran Tourismo Ferrari dodalo V8 o objmeu 4,7 litru. Jenomže tato spolupráce byla ze strany Ferrari před pár dny definitivně ukončena.

Ne snad, že by se Ferrari nechtělo se svými italskými kolegy spolupracovat. Problém je v nízké poptávce modelů s těmito agregáty. Maserati dokonce přiznalo, že poptávka klesla o 23,4 %. A jistě uznáte sami, že takový stav je dlouhodobě neudržitelný a pro obě značky absolutně nevýhodný. Proto Ferrari oznámilo, že smlouvu na dodávky motorů prodlužovat nebude a bude se věnovat vývoji vlastních, moderních a hybridních agregátů.  

U Maserati ale nesmutní. Nemají na to ani čas, ale hlavně ani finance. Začátkem roku automobilka zavřela svou dlouho ne moc výdělečnou továrnu Mirafiori v Turíně, kde o práci rázem přišlo 2500 zaměstnanců. A propouštět bude dál, protože musí hodně šetřit. Automobilka totiž s nabídkou spolupráce přišla za německým BMW, se kterým chce pracovat na vývoji autonomního řízení.

Kromě toho má koncern FCA, pod který Maserati patří, plné ruce práce s vývojem elektromobilu, kterým by prý měl být nový Fiat 500e. Ten by totiž měl být představen už koncem příštího roku.