Manhart Performance je německý úpravce, kterého jsme dříve znali zejména díky úpravám nových bavoráků. Doba ovšem pokročila a v Manhartu se vrhli i na další nová i klasická auta. Teď představují úpravu klasického BMW Neue Klasse: BMW 2002 tii, které navíc původně dostalo i vylepšení Alpina. A výsledek je opět hodně zajímavý, auto má sice stále vzhled klasiky, ale s nádechem moderny.
Pod kapotou má původní řadový čtyřválcový dvoulitr (M10), který už před desítkami let vylepšila Alpina (Alpina A4). Teď se na něj dále podívali v Manhart Performance, přidali mu vzduchový filtrbox K&N a další drobná hardwarová vylepšení včetně zcela nového kompletního výfukového systému. Díky tomu se povedlo zvednout výkon z původních 130 koní a 178 Nm na 200 koní a 215 Nm.
Z dnešního pohledu to sice nejsou nijak zvlášť zajímavé hodnoty, ale je potřeba si uvědomit, že tohle auto váží jen něco přes tunu, nemá žádnou elektroniku a řidiči se odměňuje naprosto syrovým jízdním zážitkem.
Aby jízda s takto poměrně zásadně zvýšeným výkonem byla bezpečná, vyměněny byly kompletně brzdy. Na auto putovaly komponenty z generačního nástupce, prvního BMW řady 3 (E21). Větší brzdy dodala motorizace 323i. Důležitá je i ovladatelnost v zatáčkách, takže nový je také kompletní podvozek od KW (Raab coilover suspension Variant 3 made by KW). Aby se karoserie co nejméně kroutila, je v motorovém prostoru rozpěrná tyč Weichers.
A nakonec na auto putovala originální kola Alpina (na tomto autě jsou klasické stříbrné disky, ale můžete si vybrat jinou barvu) s rozměry 8×16 palců, která vpředu obouvají pneumatiky 215/40 R16 a vzadu pak 225/40 R16. Pod koly jsou navíc vpředu i vzadu 25mm rozšiřovací podložky.