Pořídit si Bentley znamená počítat s tím, že benzínové dvanáctiválce (a nově i osmiválce) nebudou úplně úsporné motorizace. Spotřeba s dvojcifernými hodnotami je zcela běžným jevem, ale co když chcete jezdit v Bentley a přesto za pohonné hmoty platit zlomek peněz?
Nabízí se přestavba na LPG, ale tím se ochudíte o možnost parkovat v podzemních garážích. Pokud jste ale dostatečně velkým bláznem, pak můžete původní velký a žravý benzínový motor vyměnit za menší a úspornější naftový agregát. Myslíte, že jsem se zbláznil? Ale kdepak, to je totiž příběh jednoho majitele z Lucemburska.
Ten byl nespokojen s vysokou spotřebou svého Bentley Continental GT s benzínovým motorem 6.0 W12 bi-turbo a rozhodl se ji řešit výměnou motoru. Volba nakonec padla na V6 3.0 TDI z Volkswagenu Phaeton, i proto, že podvozková platforma D1, na které Phaeton stojí, je s Continentalem GT stejná (a stojí na ní i Audi A8 a Bentley Continental Flying Spur). Když mělo auto najeto už velmi slušných 200 000 km, odvezl ho do Dutch Build, kde se o výměnu motoru postarali.
V případě tak chytrého auta, jako je právě Bentley, to ale není otázka pouhé výměny motoru. Zcela překalibrovány musely být nejen palubní přístroje, ale i ABS, stabilizace a další elektronika.