Nové BMW M5 | 2024

Lže BMW o výkonu svých aut? Novému BMW M5 naměřili na motorové brzdě vyšší výkon, než říká automobilka

Autor: Radim Plachý - Zdroj: youtube.com - Ilustrační foto: BMW - 1. 12. 2024


Výkon, který udávají automobilky, nemáme my, řidiči, jak ověřit. Někdy to pocitově působí tak, že je ho míň, jindy naopak, že víc. V případě ostrých modelů BMW M se ale zdá, že BMW udává nižší hodnoty, než jaké ve finále jeho modely mají. Nejnověji se to ukazuje i nového BMW M5.

Nejednou se stalo, že měly modely BMW M při měření výkonu na motorové brzdě víc výkonu, než kolik udává automobilky. Namátkou připomeňme například současné generace modelů BMW M2 i BMW M4 CSL.

A pokračuje to i u nového plug-in hybridního BMW M5. To pohání stejné pohonné ústrojí jako BMW XM. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 o objemu 4,4 litru s 430 kW/585 koňmi, kterému pomáhá elektromotor. Celkový výkon je tak 535 kW/727 koní a točivý moment je rovných tisíc newtonmetrů. Tyto hodnoty standardně na všechna čtyři kola přenáší osmistupňová automatická převodovka.

Američtí IND Distribution se rozhodli zjistit, jaký má ale tohle auto opravdový výkon, takže auto postavili na motorovou brzdu. A výsledek je 696 HP, což je v přepočtu na v Evropě používané PS 706 koní a točivý moment 988 Nm. Jsou to menší hodnoty než jaké udává BMW, ale je potřeba si uvědomit, že toto jsou hodnoty přímo na kolech, zatímco to, co udává BMW v technických údajích, jsou hodnoty motoru. Mezi motorem a koly se ale nějaký výkon ztratí v převodovce i v dalších částech pohonného ústrojí.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

2 názory na “Lže BMW o výkonu svých aut? Novému BMW M5 naměřili na motorové brzdě vyšší výkon, než říká automobilka”

    1. Je pravda, že je to vlastně trochu nešťastně stylisticky pojato, ale je to správně. Hodnoty, které udává BMW v technických údajích, jsou vyšší, protože jsou to hodnoty přímo na motoru. Naměřené hodnoty z motorové brzdy jsou sice nižší, ale jsou přímo na kolech. Tam je ale výkon o 10 – 15 % nižší než na motoru, protože se ztrácí v pohonném řetězci.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru