Mohly by se zdát, že kromě elektrifikovaných modelů se už v automobilovém světě nic moc neprodává, ale to by byla mýlka. Stále se ještě dají pořídit některé modely s docela jinými alternativními palivy. Třeba u Renaultu, který nabízí Captur na LPG.
LPG není u Renaultu, respektive v koncernu nic divného. Už před časem totiž představila Dacia celou paletu modelů na LPG. Na zkapalněný plyn mohou jezdit Duster, Logan i Sandero.
Renault Captur se s LPG nabízí ve verzi TCe 100 LPG. Jde o tříválcový přeplňovaný motor s výkonem 74 kW/100 koní a s točivým momentem 170 Nm (benzinový TCe 100 má jen 160 Nm).
Že půjde o úsporu na palivu je docela jasné. Litr LPG stojí v České republice přibližně kolem 14 Kč (zdroj). V technických údajích se dočteme o údajích spotřeby paliva. Ta je u verze na LPG o něco vyšší než u verze se stejně výkonným benzinovým morem TCe 100. V případě jízdy na benzin je rozdíl přibližně půl litru, při jízdě na LPG je to 1,5 litru na 100 km.
Výhodou také je, že LPG verze má standardní 48litrovou nádrž, kterou mají všechny verze se spalovacím motorem, ale zároveň přidává i další 40litrovou nádrž na LPG. Celkový dojezd je tedy hodně velký.
Velký rozdíl není u pořizovací ceny, protože LPG je ve srovnání se stejně výkonným benzinovým motorem dražší jen o 15 tisíc korun. Nevýhodou může být ale fakt, že je nabízen jen v nižší výbavě ZEN.