Lotus představil dosud nejrychlejší variantu modelu Exige. Verze Exige Sport 380 vychází z modelu Sport 350, je však lehčí, výkonnější a má upravenou aerodynamiku. Díky výraznému vzhledu je také auto rozeznatelné na první pohled.

Design okořenila nově spousta karbonu. Ten lze nalézt na přítlačných malých křidélkách sloužící jako spoiler na bocích předního nárazníku, z karbonu je také zadní přítlačné křídlo nebo velký difuzor. Tyto karbonové díly tu jsou ale nejen kvůli aerodynamice, která těmito drobnostmi přidává přítlak až 140 kg při maximální rychlosti 286 km/h, ale také kvůli úspoře hmotnosti. A řešily se i úplné detaily. Tak například je nová baterie (běžný kus nahradil Li-iOn baterie), tento Lotus dostal také menší zadní světla, jiné, lehčí brzdové kotouče i superlehká kovaná kola, ale na ona místa se poroučelo také zadní sklo, které nahradil polykarbonát. Opomenuty nezůstaly ani karbonové skořepinové sedačky, které prošly drobnou dietou.

Pohotovostní hmotnost byla snížena na 1 076 kg. Pokud se podíváme na jednotlivé prvky, pak jde o úsporu 2,7 kg na karoserii, 10,3 kg ubral lithium-iontový akumulátor, nové brzdové kotouče uspořily 10 kg, zadní okno z polykarbonátu sebralo 0,9 kg a sedačky snížily hmotnost o 6 kg. Tím to ale skončit nemusí, připlatit si můžete ještě například za titanové výfukové potrubí, jenž sníží hmotnost o dalších 10 kg (celkem 1 066 kg).

O pohon stroje se stará kompresorem přeplňovaný 3,5litrový šestiválec s výkonem 280 kW/380 koní při 6 700 ot./min a se 410 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak s manuální (příští rok prý přjde i automat) šestistupňovou převodovkou otázkou pouhých 3,7 sekundy.

Pokud byste si na Lotus Exige Sport 380 mysleli, máme pro vás už i cenu. Na německém trhu za něj zaplatíte 89 900 €, v přepočtu tedy cca 2,4 milionu Kč. Ve Velké Británii vás vyjde na 67 900 liber, tedy přibližně 2,2 milionu Kč.