Evropané Američanům většinou závidí ty extra široké dálnice se spoustou pruhů. I tak se ale na tamních silnicích, především kolem velkých měst, tvoří dlouhé kolony. Ukazuje se, že Američané by zase Evropanům mohli závidět bezpečnost, a to jak silnic, tak vozidel. Nová studie prokázala, že americké silnice jsou za těmi evropskými co do bezpečnosti hodně pozadu. A můžou za to právě jak silnice, tak jistá lhostejnost tamních řidičů.
Nová studie zveřejněna mimo jiné třeba New York Times ukázala, že stav bezpečnosti na amerických silnicích je tragický. Zatímco v Evropě jednotlivé státy pracují na tom, aby silnice byly co nejbezpečnější a bezpečnost je skloňována také ze strany automobilek, v Americe je tomu přesně naopak. Amerika navíc patří mezi tři země, ve kterých byl v roce 2020 zvýšen počet úmrtí na silnicích, jinde toto číslo bývá zpravidla meziročně nižší.
Americký národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NHTSA) nárůst úmrtí na silnicích připisuje tomu, že pro Američany jsou auta na prvním místě. Pro úřady jsou to pak silnice a dálnice. Yonah Freemark, výzkumník z Urban Institute k tématu řekl: „Ostatní země se výrazně začaly věnovat bezpečnosti jak provozu, tak chodců a cyklistů. V Evropě se také automobilky výrazně věnují bezpečnosti svých vozidel. A v konečném důsledku je na bezpečnost pohlíženo i při stavbě silnic. V USA se nic takového neděje.“
Problém je v tom, že široké silnice s několika jízdními pruhy jsou pohodlné. A případné překročení rychlosti je tak pro řidiče snazší. Silnice v Americe navíc nejsou koncipovány na ostatní účastníky provozu, tedy chodce a cyklisty. V tomto směru je na tom Evropa diametrálně odlišně, když se právě na ostatní účastníky provozu pohlíží jako na ty nejzranitelnější. A podle toho jsou stavěny nové silnice a upravovány ty stávající. Byť to často znamená ústupky ze strany řidičů.
Polly Trottenberg, bývalá komisařka pro dopravu v New Yorku si pak myslí, že jedinou možností, jak tyto výsledky změnit, je změnit celou kulturu Ameriky, vnímání aut, a i jejich používání. A změnit by se podle ní měl i systém vzdělávání mladých řidičů, který je podle ní v Evropě mnohem přísnější.