Lexus v Paříži představí koncept LF-CC a LS 600h F SPORT

Autor: Pavel Srp - 17. 9. 2012


Na Pařížském autosalonu 2012 se odehraje světová premiéra zcela nového automobilového konceptu značky Lexus. Po odhalení několikrát oceněného konceptu sportovního hybridního kupé Lexus LF-LC v uspořádání 2+2 na letošním autosalonu v Detroitu a jeho evropské premiéře v Ženevě se na Pařížském autosalonu 2012 objevuje ve světové premiéře nový koncept kupé střední třídy LF-CC.

Kompaktnější kupé LF-CC s pohonem zadních kol zdědilo od konceptu LF-LC řadu různých designových řešení; je první ukázkou toho, jak vývojové studie ve skutečnosti ovlivňují budoucí modely značky Lexus a v tomto případě budoucí odvozeniny v automobilovém segmentu D.

LF-CC předznamenává již brzké uvedení prémiového kupé v cenově dostupnější střední třídě a opět potvrzuje zasazení automobilky Lexus vytvářet zábavnější a inspirující vozy prostřednictvím atraktivního designu, vysokého požitku z jízdy a pokrokových technologií.

DESIGN EXTERIÉRU

Koncept LF-CC je ukázkou nejnovějšího vývoje jedinečné designové filozofie L-finesse značky Lexus s prozatím nejodvážnější interpretací charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene. Mřížka masky chladiče ohraničená náběžnou hranou kapoty, hlubokým spodním spoilerem a mohutně vystupujícími konci předních blatníků je zapouzdřena do hlubokého lemu s kovovou povrchovou úpravou, který zaujme zřetelným prostorovým efektem.

Jedinečné projektorové světlomety s trojicí zdrojů LED jsou zapuštěny do úzké mezery mezi spodní a horní plochou blatníků bez konvenčního zakrytování z jednoho kusu. Jedinečný nový design pak doplňují nezávislá světla pro denní svícení, plně integrovaná do horní části předního nárazníku.

Široké spodní části předních blatníků svým aerodynamickým tvarem usměrňují proudění vzduchu do motorového prostoru a k předním brzdám, přičemž akcentují mocný a atletický tón nového charakteristického ztvárnění čelních partií vozů značky Lexus.

Při pohledu z boku pak dynamická konvexní křivka kapoty hladce navazuje na výrazně zešikmené čelní sklo a pokračuje linií střechy, která záměrně stoupá k zadní části kabiny ke zdůraznění trakce nabízené zadním pohonem vozidla.
U karoserie vtěsnané do prostoru mezi předními a zadními blatníky zaujme menší mohutnost zadních blatníků kvůli akcentu na soustředění hmotnosti vozu na hnaná kola v zájmu maximální trakce.

Ostře tvarovaná žebra pro usměrnění toku vzduchu vedou od spodku vozu po straně směrem vzhůru přes podběhy zadních kol, a navazují tak na design uvedený konceptem LF-LC a supersportem LFA. Smyslem tohoto aerodynamického prvku je zvýšit přítlak na hnaná kola a ještě zlepšit trakci vozu.

Žebra usměrňující proudění vzduchu splývají s klesající linií střechy v místě zřetelného zadního spoileru zabudovaného do víka zavazadelníku, čímž se hladce slévají designové a aerodynamické prvky propůjčující tomuto vozu jeho nápadné proporce kupé.

Zadní nárazník, jehož linie se táhne po celé šířce vozu, navazuje na podběhy zadních kol a akcentuje široký a dynamický postoj konceptu LF-CC. Zadní sdružená světla ve tvaru L, charakteristickém pro vozy Lexus, vynikají vrstveným provedením s nápadným prostorovým efektem. Součástí spodní konkávní sekce nárazníku je nezkrácený spoiler, který ještě více zdůrazňuje trakci pohonu zadních kol. Třetí brzdové světlo je hladce začleněno do antény ve tvaru žraločí ploutve.

Koncept LF-CC je lakován v novém metalickém odstínu ‘Fluid Titanium’, jenž vyniká výjimečným leskem a kombinuje zářivé a stínované plochy akcentující dynamický naturel atletických tvarů karoserie.

DESIGN INTERIÉRU

Interiér konceptu LF-CC poukazuje na pokrokový luxus rozvržení kabiny budoucího modelu značky Lexus a zhmotňuje další vývoj designové filozofie rozhraní člověk-stroj (HMI) této automobilky.

Přístrojová deska je rozdělena na dvě samostatné zóny: horní zóna sloužící k zobrazování obsahuje multifunkční displej umístěný v ideální vzdálenosti od řidiče tak, aby tento mohl pouhým mrknutím oka snadno odezírat zobrazované informace; spodní zóna sloužící k ovládání zpřístupňuje unikátně tvarovanou řadicí páku a různé ovladače, jako např. pokrokový dotykový ovladač Touch Tracer pro dálkové ovládání systémů.

Díky jasnému oddělení jednotlivých zón může vůz nabídnout jedinečné spojení vzdušné a prostorné kabiny se sportovním kokpitem, kde se klade důraz na útulné prostředí orientované v první řadě na potřeby řidiče. Všechny funkční komponenty důležité pro řízení jsou soustředěny v bezprostředním okolí sedadla řidiče. Výsledkem je výtečná ergonomie s využitím pokrokových technologií rozhraní člověk-stroj (HMI).

Výhodou pro řidiče je nízký posaz v interiéru orientovaného na řidiče, sportovní volant s tlustým věncem, optimální umístění pedálů a palubní přístroje s vynikající čitelností. Touch Tracer pro dotykové dálkové ovládání systémů se nachází přímo za řadicí pákou, kde nabízí maximální pohodlí a snadné použití.

Sedadla, horní část kapličky přístrojů a dveřní výplně jsou vyvedeny v kůži, jejíž teplý a elegantní jantarový tón skvěle ladí s lakováním karoserie v odstínu ‘Fluid Titanium’. Na prémiovou kvalitu prostředí interiéru odkazuje i četné použití kovových dekorů a materiálů měkkých na dotek. Kontrast mezi barevnými schématy v exteriéru a kabině vozu propůjčuje vozu velmi elegantní, ale současně i sportovní charakter.

ZCELA NOVÁ PLNĚ HYBRIDNÍ SOUSTAVA POHONU 2,5 L

Koncept LF-CC pohání zcela nová, vysoce efektivní soustava plně hybridního pohonu se zážehovým agregátem 2,5 l, která je novým hnacím ústrojím vozů Lexus. Přináší tak spojení atraktivních výkonových parametrů příslušejících sportovnímu kupé střední třídy s nízkými emisemi CO2, které by neměly přesáhnout 100 g/km. Toto hnací ústrojí bude dosahovat energetické účinnosti na vrcholu třídy, o čemž vypovídá dosahovaný výkon přes 2 k na gram emisí CO2.

Tento pohon Lexus Hybrid Drive se skládá ze zcela nového zážehového čtyřválce 2,5 l, jenž vyniká nesmírně hladkým chodem, a kompaktního výkonného elektromotoru s vodním chlazením a permanentním magnetem.

Systém hybridního pohonu LF-CC kromě zážehového motoru a elektromotoru obsahuje i generátor, vysokovýkonnou baterii, zařízení pro rozdělování výkonu kombinující a rozdělující výkon (prostřednictvím planetového převodu) z motoru, elektromotoru a generátoru podle momentálních požadavků, a dále kompaktní jednotku řízení energie pro vysokorychlostní vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými komponentami.

Zcela nový zážehový čtyřválec 2,5 l DOHC upravený speciálně pro hybridní soustavu pohonu staví na několika technických vylepšeních. Využívá tzv. Atkinsonův cyklus a technologii přímého vstřikování D-4S, která optimalizuje přínosy pohonu Lexus Hybrid Drive v otázkách výkonu i spotřeby paliva.

Nová soustava hybridního pohonu se ve vozech Lexus objeví již v blízké budoucnosti.

Kromě světové premiéry nového konceptu LF-CC Lexus poprvé v regionu západní Evropy představí i zcela nový LS 600h F SPORT. Nová vlajková loď LS odráží smělejší designový směr značky Lexus v exteriéru i interiéru a přináší vylepšenou jízdní dynamiku, stejně tak jako kultivovanost, luxus a pokrokové technologie patřící ke světové špičce.

[nggallery id=1388]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru