Je až neuvěřitelné, jak ten čas letí. Je to už 10 let, kdy Lexus poprvé uvedl dnes už ikonický model LFA. A to si zaslouží nějaké to připomenutí, což u Lexusu znamená narozeninový dort a sfoukávání svíček pomocí výfuku.

Příběh Lexusu LFA ale začal mnohem dřív, už v roce 2000. Tehdy dostal hlavní inženýr Harahiko Tanashi možnost, aby postavil něco opravdu speciálního. A navíc k tomu všemu dostal volnou ruku a velmi štědrý rozpočet. A rozhodl se, že to zkusí jinak, s jinými materiály a s jinými výrobními procesy, než bylo tehdy běžné. Prvním výsledkem bylo závodní auto, které bylo už v roce 2003 testováno na okruhu Nürburgring.

Přečtěte si také:  Souboj desetiválců. Bude rychlejší Audi R8 V10 Spyder nebo Lexus LFA?

Veřejnost si ale výsledky práce Harahiko Tanashi mohla prohlédnout až v roce 2005 a to v rámci studie uvedené na Severoamerickém automobilovém veletrhu. V roce 2008 se LFA účastnilo závodu 24 hodin Nürburgringu a teprve v roce 2009 byl sériový model ukázán na mezinárodním automobilovém veletrhu v Tokiu. O rok později se dostal do výroby, přičemž vzniklo jen 500 kusů.

Tento supermodel definuje řada aspektů, od neotřelého designu, přes fantastický zvuk, až po odlehčenou karoserii. Jenomže tím nejzajímavějším je nakonec hlavně pohonná jednotka, kterou je desetiválec o objemu 4,8 litru. Společně s Toyotou a inženýry z Lexusu na něm pracovala také Yamaha, přičemž výsledkem této spolupráce je 560 koní při 8700 otáčkách za minutu. To umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h.