Lexus na přehlídce Design Miami představil koncept nového elektrického vozu pojmenovaného ON/. Název má evokovat spínač on/off reprezentující vizi uhlíkově neutrální budoucnosti poháněné elektrickými technologiemi.
Přehlídka se zaměřuje na elektrifikaci, technologie a zakázkový design, a to s důrazem na osobně laděné prvky v autě zahrnující intuitivní technologie a promyšlené využívání elektrifikace.
Instalace je postavena na trojrozměrném plastickém ztvárnění studie LF-Z Electrified Concept, vyvedené v oceli a osvětlené pomocí vestavěných LED zdrojů. Těsně nad zemí visí rozzářený rám vozidla coby vize udržitelnější budoucnosti, na kterou se stále více zaměřujeme.
Exponát ukotvují dvě výkyvná ramena, obě zavěšená v podsvícené klenbě s poukazem na tradiční architekturu, která je jak základem občanské infrastruktury, tak ústředním bodem studijního programu Univerzity v Miami, zde s poukazem na pomyslnou bránu mezi současností a budoucími možnostmi.
Tato klenba se odráží v nábytku s vestavěnými LED zdroji navrženými speciálně pro tuto expozici, čímž zároveň vznikly diskrétní zóny ke chvilce odpočinku a nabití energie, odrážející tak snahu značky o zásady omotenashi, tedy mimořádnou pohostinnost.
Instalaci sjednocuje jedinečné schéma osvětlení, navržené s cílem zapojit uživatele z celého světa prostřednictvím interaktivního virtuálního modelu odhaleného online společně s fyzickým exponátem.
„Jako globální značka prosazující japonské designové zásady takumi (odborné řemeslné zpracování) a omotenashi (mimořádná pohostinnost) a poslání budovat uhlíkově neutrální budoucnost ukazuje Lexus prvky, které jsou zásadní pro vysoce kvalitní design dnešní doby. Současně přitom odrážejí hodnoty, které vyznávám já osobně. Navrhování pro budoucnost, která je založena na společném úsilí a je udržitelná, spravedlivá a klade priority na jedinečné zkušenosti jednotlivců, je hnací silou mé praxe i práce se studenty zde na Univerzitě v Miami. Při zahájení Design Miami/ jsme zvědavi, jak se veřejnost postaví k této instalaci, ať již osobně nebo online, a přijme naši vizi budoucnosti za svoji vlastní,“ komentoval Germane Barnes, autor výstavy.
„Jsme nadšeni, že na přehlídce Design Miami představujeme tento pozoruhodný projekt od Germaneho Barnese a Univerzity v Miami v rámci již čtvrtého roku naší partnerské spolupráce s veletrhem,“ komentoval Brian Bolain, globální šéf marketingu značky Lexus.