Lexus LF-NX Turbo na autosalonu v Tokiu 2013

Autor: Pavel Srp - 21. 11. 2013


V návaznosti na odhalení konceptu prémiového kompaktního crossoveru LF-NX HV na letošním frankfurtském autosalonu se na autosalonu v Tokiu 2013 představí ve světové premiéře nová verze s označením LF-NX Turbo.

Nový čtyřválec 2,0 l Turbo použitý v konceptu LF-NX spojuje agilní jízdní výkony s optimální spotřebou paliva, a stává se tak průkopníkem v zavádění přeplňovaných motorů do budoucích modelů značky Lexus.

DESIGN

Nový koncept LF-NX Turbo zaujme stejně smělým a pokrokovým ztvárněním jako LF-NX HV, v tomto případě však i s řadou nových stylistických detailů v exteriéru i interiéru, poukazujících na výkonové možnosti nové pohonné jednotky 2,0 l s přeplňováním.

Maska chladiče ve tvaru vřetene, typická pro současné modely značky Lexus, je nyní opatřena dekorem z tmavého chromu. V její spodní části pak zaujmou úzké otvory sání s tmavým rastrem, nacházející se bezprostředně nad ostrým spojlerem s žebrováním, vyvedeným v matném chromu, opět poukazujícím na nízké těžiště a sportovní ambice tohoto konceptu crossoveru. Svislé otvory sání vzduchu jsou opatřeny černým rastrem a dekorem ve vysoce lesklém černém laku.

U podběhů kol a prahů dveří se nyní používá povrchová úprava ve vysoce lesklém černém lakování, zatímco u obkladů v horní části dveřních prahů najdeme matný chrom. Nad okenní linií karoserie, kolem bočních oken a v horní části krytů vnějších zpětných zrcátek, zaujme povrchová úprava v tmavém chromu, shodná s dekorem masky chladiče.

Nový design spodní části zadního nárazníku je podtržen ostrým aerodynamickým difuzorem v matném chromu, vyvedeným po celé šířce zádě vozu. Difuzor je lemován nápadně stylizovanými chromovými koncovkami výfuků, jejichž tvar odráží provedení svislých přívodů vzduchu na předních blatnících.

Ke sportovnějšímu vzhledu a rozkročenému sebejistému postoji LF-NX Turbo přispívají i nová litá kola s dravějším vzhledem a upraveným profilem 255/45 ZR20 (z původních 255/50 R20 u konceptu HV).

Výkonnostní potenciál přeplňovaného agregátu 2,0 l se odráží i v interiéru vozu, kde zaujme sportovně červené podsvícení přístrojů a ovládacích prvků, včetně ukazatelů, displeje navigace, rozhraní RTI, ovladače Touch Tracer a dotykového panelu, stejně tak jako obložení stropu a dveří.

POHONNÁ JEDNOTKA

Koncept LF-NX Turbo pohání zážehový agregát, jenž je poprvé u značky Lexus vybaven přeplňováním.

Dvoulitrový čtyřválec spojuje pokrokový mechanizmus víření v sacím kanálu, ploché vstřikovací trysky, systém vstřikování paliva D-4S a časování ventilů VVT-i, stejně tak jako sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců a turbodmychadlo Twin Scroll s aktivním obtokovým ventilem.

Díky optimalizaci teploty výfukových plynů se sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců může pochlubit nejen vysokým výkonem, ale i nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí. Turbodmychadlo Twin Scroll účinně funguje i v nejširším spektru otáček.

Nový hnací agregát konceptu LF-NX Turbo dokáže nabídnout pohotové reakce na pokyny od plynového pedálu a atraktivní výkonové parametry, ale současně i výjimečně nízkou spotřebu paliva.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru