LEXUS GS F: luxusní sedan s duší sportovce

Autor: Tisková zpráva -   25. 11. 2015


Lexus GS F je čtvrtým zástupcem modelů této značky, který je zaměřený na výkon a z toho důvodu nese tradiční označení – písmeno „F“. GS F v duchu všech modelů řady F symbolizuje sportovní a emocionální charakter značky Lexus. Samotné písmeno F reprezentuje závodní okruh Fuji Speedway, kde se každý z těchto vozů s označením F vyvíjí a následně testuje.

Nový dynamický sedan GS F nabízí atmosférický agregát V8 5,0 litru o maximálním výkonu 351 kW/477 koní při 7100 ot./min, resp. točivého momentu 530 Nm v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Jednotka V8 využívá Atkinsonův cyklus v zájmu lepší spotřeby paliva za ustálené jízdy a současně Ottův cyklus pro vyšší výkony během akcelerace. Vůz spolu s výkonem nabízí skvělou ovladatelnost, která je výsledkem vývoje na těch nejnáročnějších světových okruzích, včetně legendárního Nürburgringu.

Pohonná jednotka je nejen výkonná, ale i pozoruhodně úsporná – částečně díky naladění vysokotlaké soustavy přímého vstřikování D-4S (zkr. „Direct injection 4-stroke petrol engine Superior version“, tj. čtyřdobý zážehový motor s přímým vstřikováním paliva, zdokonalená verze), umožňující motoru pracovat s velmi vysokým kompresním poměrem 12,3:1. S motorem v modelu GS F spolupracuje neméně efektivní převodové ústrojí. Osmistupňový automat SPDS (Sport Direct Shift) nabízí sametově hladkou zpětnou vazbu při řazení, skvělé jízdní schopnosti a lineární zrychlování za všech jízdních podmínek.

K ještě lepším vlastnostem převodovky přispívá technologie řazení Lexus G AI-SHIFT (řazení s umělou inteligencí využívající G-senzor). Systém Drive Mode Select nabízí režimy NORMAL, ECO, SPORT S a SPORT S+. V režimu SPORT S systém automaticky navolí vhodný převodový poměr pro sportovní způsob jízdy v návaznosti na údaje senzoru zrychlení vozidla a průběžné sledování stupně otevření škrticí klapky. Pokud řidič sešlápne pedál akcelerátoru důrazněji (tj. chce prudčeji zrychlovat), systém díky bleskové odezvě soustavy zajistí rychlejší podřazení. Regulace G AI-SHIFT dokáže radost za volantem ještě umocnit krátkými meziplyny při řazení směrem dolů. Při jízdě v nejostřeji naladěném režimu SPORT S+ přispívá k dynamické jízdě i snaha systému udržovat vyšší otáčky motoru, což se hodí zejména při vyšším zatížení vozidla, například v horských zatáčkách.

Mohutnou brzdnou sílu pro GS F zajišťují brzdy s monoblokovými protilehlými brzdovými třmeny z lehké a velmi tuhé slitiny (se šesti pístky) a brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu, resp. monoblokovými protilehlými brzdovými třmeny z hliníku se čtveřicí pístků a brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě. Odvětrávané brzdové kotouče jsou na brzdných plochách opatřeny drážkami kvůli stabilnímu účinku a vyšší odolnosti vůči vadnutí brzd, a dále žebry ve tvaru spirály, která přispívají k vynikajícímu chlazení kotoučů. Hlavní brzdový válec o velkém průměru v kombinaci s posilovačem pomáhá zajistit agilní zpětnou vazbu od brzdového pedálu a současně i krátký zdvih pedálu, který sportovně zaměřenému modelu přísluší.

Přečtěte si také:  Na prodej je upravené BMW M3 E36 se 718koňovým pětiválcem z Audi

Elegantní a současně agresivní stylistické ztvárnění plně vystihuje samotnou podstatu dynamicky zaměřených modelů Lexus F. Dojem z tohoto vozu podtrhuje agresivně vyhlížející příď s funkčními otvory sání (podobnými těm na závodních vozech), opticky přikrčený a rozkročený postoj, velké brzdové třmeny, zadní spoiler z uhlíkových vláken a zadní difuzor se čtveřicí koncovek výfuku. Splývající boční silueta GS F je ještě zdůrazněna aerodynamickým tvarem vnějších zpětných zrcátek a provedením prostředních B-sloupků, lakovaných elegantní tmavou metalízou, která je v kontrastu s odstínem laku karoserie samotného vozidla. Dalším prvkem odlišujícím tento model jsou jasně oranžové přední i zadní brzdové třmeny zdobené logem Lexus „F“, stejně tak jako nabídka dvojice vícepaprskových odlehčených 19″ kol z kovaného hliníku, obutých do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 255/35Z R19 vpředu, resp. 275/35Z R19 na zadní nápravě.

Lexus GS F zaujme i interiérem. V kabině se vkusně snoubí příkladné řemeslné zpracování se špičkovou ergonomií a mimořádnou funkčností. Jelikož však jde o dynamicky zaměřený prémiový sedan, designéři přirozeně kladli speciální důraz na vytvoření takového kokpitu, jenž by zohledňoval potřeby řidiče. Pětice cestujících tak najde dostatek pohodlí v luxusní kabině plné nejmodernějších technických prvků a vyspělých bezpečnostních technologií, včetně komplexní sady bezpečnostních technologií Lexus Safety System +.

Lexus GS F přináší vzrušení a radost v řidičsky náročných serpentinách, ale současně dokáže svoji posádku kamkoli odvézt. A to vždy pohodlně a nanejvýš stylově. Zcela nový Lexus GS F byl navržen pro radost všech automobilových nadšenců. Je pouze na nich, zda si chtějí užít pouze dojíždění do práce, anebo testovat své řidičské umění. Čtyřdveřové provedení si zachovává užitnou hodnotu sedanu, avšak jeho hlavním posláním je nabídnout atraktivní požitek z jízdy za nejrůznějších podmínek.

Štítky: , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *