SEAT uzavřel rok 2014 s dalším nárůstem prodejů. Španělská značka dodala 390 500 vozidel, o 10 % více než v roce 2013 (355 000 vozidel), což je nejlepší výsledek od roku 2007. V uplynulých dvou letech vzrostl prodej značky SEAT o 21,7 %, resp. o téměř 70 000 vozidel v porovnání s rokem 2012 (321 000 vozů).
Zvýšení prodeje značky SEAT je zásluhou především modelové řady Leon. V roce 2014 se její odbyt zvýšil o 50 % a dosáhl hodnoty 154 100 vozů, což je o 51 300 vozů více než v předchozím roce. Od představení nové generace, která poprvé zahrnuje tři karosářské varianty, v roce 2012 se prodej modelu Leon více než zdvojnásobil (2012: 71 200 vozidel; +116 %). Je to také nejlepší prodejní výsledek od uvedení modelu Leon na trh v roce 1999. Leon tak poprvé vystřídal Ibizu na pozici nejprodávanějšího vozu SEAT.
Kombi Leon ST, uvedené na trh koncem roku 2013, dosáhlo objemu prodeje 47 100 vozů a na celkovém prodeji modelové řady mělo podíl 30,5 %. MPV SEAT Alhambra zaznamenalo v roce 2014 rovněž dvouciferný růst s prodejem více než 23 000 vozů (23 100 vozů; +15,6 %).
Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann vyjádřil spokojenost s loňskými výsledky. „Prodeje značky SEAT se těší druhým rokem v řadě dvoucifernému růstu. Modelová řada Leon přinesla klíčový obrat. Stala se druhým pilířem značky a oslovila nové zákazníky.“ K roku 2015 Stackmann uvedl: „Naším cílem je upevnit růst. Letos naši stávající modelovou nabídku dále rozšíříme a omladíme a připravíme se na bezprostřední budoucnost – příchod kompaktního SUV v roce 2016.“
Více než 300 000 vozů v západní Evropě
Prodeje značky SEAT v západní Evropě překročily poprvé od roku 2008 hranici 300 000 vozů (304 000) a byly o 11,3 % vyšší než v roce 2013 (273 200 vozů). Tempo růstu bylo výrazně vyšší než celkového trhu, z čehož plyne zvýšení podílu na trhu. V Německu se prodeje zvýšily o 10,4 % na 84 600 vozů. Na tomto trhu SEAT v uplynulých čtyřech letech téměř zdvojnásobil svůj odbyt (2010: 43 000). Ve Španělsku bylo prodáno celkem 67 500 vozidel (+14,5 %), což je v meziročním srovnání o 8500 vozů více. Třetím největším trhem je Velká Británie, kde SEAT slavil čtvrtý prodejní rekord v řadě. SEAT na tomto trhu dodal poprvé více než 50 000 vozů (53 400; +16,8 %) a od roku 2009 vzrostl celkově o téměř 80 %.
Španělská značka získala zpět své pozice v Itálii a Portugalsku. SEAT vzrostl o 28,1 % v Itálii na 13 000 vozů a o 79,9 % v Portugalsku s celkovým prodejem 6900 vozů.
Silný růst ve východní Evropě
Růst v Polsku (+192,7 %) a České republice (+61,3 %) přispěl k celkovému nárůstu prodeje ve východní Evropě o 44,2 % na 24 700 vozidel (2013: 17 100), což je o 7600 vozů víc než v roce 2013. To je nejlepší výsledek od roku 2008. SEAT v České republice dosáhl historicky nejlepšího výsledku a tento trh se stal největším odbytištěm (6800 předaných vozů) v regionu, po němž následují Polsko (6300 vozů), Slovensko (2500 vozů) a Maďarsko (2500 vozů).
Turecko a Izrael s nevídanými výsledky
SEAT překonal v roce 2014 své prodejní rekordy v Turecku a Izraeli. V Turecku, deváté zemi, k níž došlo k nárůstu prodeje, dodala značka SEAT 12 000 vozidel, o 8,9 % více než v roce 2013. Izrael vzrostl o 2,9 % na 6100 vozů. Mexiko (21 300 vozů) a Alžírsko (16 300 vozů) si udržely své postavení pátého, resp. šestého největšího trhu na světě pro vozy značky SEAT.
Dr. Andreas Offermann, viceprezident pro prodej a marketing, zdůraznil skutečnost, že „prodeje značky SEAT jsou dnes více diverzifikované. Vykazujeme silný růst nejen na hlavních evropských trzích, jako je Německo, Španělsko, Velká Británie a Itálie, ale také ve východní Evropě a dalších zemích, jako jsou Turecko a Izrael. Leon nás posílil. A tento růst upevní další novinky, které představíme v průběhu následujících měsíců.“
Počty vozů dodaných zákazníkům v roce 2014
(podle modelu, absolutní hodnota a meziroční změna v %)
- SEAT Mii (25 300; -12,3 %)
- SEAT Ibiza (150 000; -2,7 %)
- SEAT Toledo (18 600; -2,3 %)
- SEAT Leon (154 100; +49,9 %)
- SEAT Altea (19 300; -18,8 %)
- SEAT Alhambra (23 100; +15,6 %)