V automobilovém světě se čas od času objeví vozy, které nejsou určeny k tomu, aby jich jezdily po silnicích tisíce. Jsou to klenoty, připomínky historie a důkazy o tom, že i auto může být uměleckým dílem. Přesně takový je nový Land Rover Classic Defender V8 Churchill Edition. Vznikne pouhých 10 kusů a inspirací mu byl osobní Land Rover Series I, který v roce 1954 dostal k 80. narozeninám sám Winston Churchill.
Za celým projektem stojí iniciativa společnosti Emil Frey, která dnes vlastní původní Churchillův vůz s poznávací značkou „UKE 80“. Odborníci z Land Rover Classic se pustili do detailního studia tohoto originálu, aby dokázali co nejvěrněji vytvořit úplně nové auto, které na to původní odkazuje. A nešlo jen o odstín laku nebo o tvar nárazníků, ale i o interiér, kde hraje hlavní roli kůže v sytém zeleném odstínu, jenž je doplněna o černý strop a drobnosti odkazující na Churchillův styl i jeho oblíbené šampaňské Pol Roger.
Přečtěte si také:
Navenek působí auto tradičně. Bronzově zelená karoserie, pozinkovaný nárazník, klasická mřížka a nápis „UKE 80“ na blatnících dávají jasně najevo, že nejde o žádnou samoúčelnou stylizaci. Každý detail má svůj původ v původním Land Rover Series I, který Churchill používal na svém panství Chartwell.
Pod kapotou ale historie ustupuje současnosti. Všech 10 kusů, jež budou vyrobeny, pohání pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koní spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. O moderní jízdní vlastnosti se stará přepracované odpružení, brzdový systém Alcon a upravené řízení. Jinými slovy, vůz působí jako starý známý Land Rover Defender, ale řídí se jako moderní silniční auto.
Zajímavostí je, že edice Churchill není nabízena jen jako klasický uzavřený Defender, ale také s plátěnou střechou. Ta byla ušita na míru a inspirována posledními klasickými Defendery z roku 2016. Lze ji rozepnout a srolovat, což pak z auta udělá univerzálního společníka i pro letní výlety.
Přečtěte si také:
Pro Land Rover Classic je tato edice příkladem toho, jak vypadá jejich program Works Bespoke. Ten umožňuje zákazníkům vytvořit vlastní vůz na zakázku, často inspirovaný slavnými nebo historickými modely značky. V případě Churchill Edition se ale podařilo spojit automobilovou historii s moderní technikou způsobem, který ocení jak sběratelé, tak i ti, kdo si chtějí skutečně zajezdit.

Ať už se těch 10 vyrobených kusů rozprodá do soukromých garáží nebo muzeí, jedno je jisté: Land Rover tímto počinem znovu připomněl, že automobil může být nejen dopravním prostředkem, ale i nositelem odkazu a příběhu.
Technická data: Land Rover Classic Defender V8 Churchill Edition
MOTOR & PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ | |
Objem motoru | 4999 cm³ |
Typ | atmosférický zážehový V8 (EU5) |
Výkon | 405 koní při 6000 ot./min |
Točivý moment | 515 Nm při 5000 ot./min |
Převodové ústrojí | osmistupňová samočinná převodovka s pákovým voličem, pohon všech kol, redukční převodovka, vysoce odolný přední a zadní diferenciál, středový diferenciál s proměnným rozdělením točivého momentu |
PODVOZEK | |
Zavěšení kol | vpředu: pevná náprava, vinuté pružiny Eibach, teleskopické tlumiče Bilstein, panhardská tyč a ramena Radius, zkrutný stabilizátor Eibach vzadu: pevná náprava, vinuté pružiny Eibach, teleskopické tlumiče Bilstein, A-rám a vlečená ramena, zkrutný stabilizátor Eibach |
Brzdy vpředu | čtyřpístkové třmeny Alcon, kotouče o průměru 335 mm |
Brzdy vzadu | čtyřpístkové třmeny Alcon, kotouče o průměru 330 mm |
Disky a pneumatiky | 16“ vysoce odolné ocelové disky, pneumatiky do blátivého terénu |
Řízení | Kuličkové s posilovačem |
VÝKONY & HOSPODÁRNOST | |
0–100 km/h | 5,9 s (90) / 6,1 s (110) odhad |
Maximální rychlost | 170 km/h |
Přečtěte si také:
Historie Land Rover Defenderu s motorem V8:
- V8 v modelu Land Rover Defender a jeho předchůdcích byl poprvé použit v roce 1979 v Series III Stage 1 V8. Karburátorový V8 Rover o objemu 3,5 litru disponoval výkonem 90 koní.
- Land Rover 110 z roku 1983 a 90 z roku 1984 byly osazeny stejným V8 Rover o objemu 3,5 litru jako Series III Stage 1 V8, ale v provedení s výkonem 113 koní, který byl od roku 1987 zvýšen na 135 koní.
- Ve specifikaci pro Severní Ameriku (NAS) byl výhradně do provedení Defender 90 a 110 od roku 1992 montován V8 Rover o objemu 3,9 litru se vstřikováním paliva, výkonem 182 koní a čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
- V roce 1998 byl do limitované série Defender 90 50th Anniversary montován V8 o objemu 4,0 litru se vstřikováním paliva a výkonem 190 koní původem ze druhé generace Range Roveru. Kombinován byl se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
- Defender Works V8 z roku 2018 s atmosférickým V8 o objemu 5,0 litru se stal prvním oficiálním Land Roverem Defender s V8 od roku 1998.
- Mezi další edice Land Roveru Classic Defender V8 patří varianty Islay, Trophy a Trophy II.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned