Nastavení podvozku je u každého auta o kompromisech. Řeší se to, aby auto fungovalo při pomalé jízdě ve městě, při svižnější na okreskách, aby bylo bezpečné na dálnici a také, aby se s řízením řidič nemusel prát. Je to alchymie, tím spíš u sportovních aut. I proto Lamborghini přichází s proměnlivým nastavením geometrie náprav prakticky v reálném čase. A už ji testuje v praxi.
To, co dnes dokážou supersportovní auta, je dechberoucí. Aktivní aerodynamika, natáčecí nápravy, aktivní diferenciály a spousta dalších věcí z nich dělá superrychlé stroje. Lamborghini ale teď přidá další, která do této chvíle byla vždy kompromisní – aktivní geometrii náprav Active Wheel Carrier, kterou podobně jako aktivní stabilizátory bude ovládat 48V palubní síť. Jakkoliv se může zdát, že jde o revoluční novinku, tak není, což potvrzuje Rouvena Mohra, technický ředitel Lamborghini, který dříve pracoval na podobném projektu u Audi.
Zjednodušeně řečeno je totiž potřeba, aby mělo auto jinou geometrii náprav pro pomalý a techničtější okruh, ale i pro rychlý okruh, natožpak pro běžnou jízdu po silnici. V opravdu rychlých zatáčkách je totiž potřeba, aby byly odklony kol negativní, aby se při zatáčení pneumatika stlačila tak, aby byla na povrchu celou svou plochou. Pokud ale pojede auto rovně, bude se na pneumatice výrazně sjíždět vnitřní strana, takže by mohla být už po (doslova) pár tisících kilometrech zcela na vyhození.
Stejně, jako se řeší odklony, řeší se i sbíhavost/rozbíhavost. Sbíhavost je vhodná zejména do situací, kdy je potřeba co nejlepší stabilita při opravdu vysokých rychlostech, rozbíhavost naopak pokud se na auto chystá hodně zatáček.
Lamborghini si právě s tímhle teď chce poradit tak, aby bylo možné auto používat kdykoliv a kdekoliv. Systém s názvem Active Wheel Carrier obsahuje speciální nástavec náboje kola, kterým lze geometrii jednoduše změnit – a to jak odklony, tak i sbíhavost. Zajišťovat to bude elektromotor, jenž má ovládat 48V palubní síť. Změny mají být bleskové, dokonce během pouhé čtvrt sekundy. Pozitivní odklon lze nastavit až o 2,5°, ten negativní dokonce až o 5°! U sbíhavosti je to 6,6° v obou směrech.
Systém ale bude muset reagovat v reálném čase a bude muset spolupracovat i s dalšími systémy jízdy jako jsou kontrola trakce, stabilizační systém, rozdělování točivého momentu, ale nakonec i s aktivní aerodynamikou.
A že to funguje, dokazuje fakt, že testovací prototypy Lamborghini Huracán, které jsou tímto systémem vybaveny, jsou na testovacím okruhu Porsche Nardò Technical Center o znatelných 2,8 sekundy rychlejší. Kdy se ovšem tento systém dostane do sériových vozů (a jestli vůbec), je ve hvězdách.