To, na co nás v posledním týdnu automobilka Lamborghini lákalo, se stalo skutečností. Dnes bylo oficiálně představen Lamborghini Aventador S. Kromě přiostřeného vzhledu nabízí také vyšší výkon.

Pozměněn byl nejen design, ale i technika. Z hlediska vzhledu je na první pohled jasně patrný přepracovaný přední nárazník s upravenými vstupy vzduchu i splitter určený k nasměrování vzduchu k motoru. I díky tomu mohl být bezpečně zvýšen výkon motoru. Nové jsou také větší boční nasávače vzduchu a nebo zadní část s výraznějším difuzorem po vzoru verze Aventador SV, z něhož vykukuje trojitá koncovka výfuku. Ten je zcela nový a nyní je o 20 % lehčí. Změn doznalo zadní křídlo, které je nyní aktivní. To znamená, že se v závislosti na rychlosti a vybraném jízdním režimu mění jeho poloha. K dispozici jsou tři pozice. I díky tomu se v maximálním nastavení až o 400 % zvýšil přítlak, běžně je lepší o 130 %.

Inovovalo se také v interiéru, kam se nastěhoval nový digitální přístrojový štít, který umí měnit zobrazení – například podle zvoleného jízdního režimu. Na přání je možné přidat do interiéru více karbonu nebo hliníku.

Zajímavé jsou však úpravy techniky. Ať už jde o již zmíněné zvýšení výkonu nebo řiditelnou zadní nápravu LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). Zadní kola se v nízkých rychlostech otáčejí v protisměru k těm předním, což vede ke snížení poloměru otáčení. V těch vyšších se naopak otáčejí ve stejném směru, což přidá na agilitě. Lepší ovladatelnosti napomohou i nové adaptivní, magneto-rheologické tlumiče či nově vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero. Sluší se tedy ještě dodat, že výkon 6.5litrového motoru V12 poskočil o 40 koní, výsledkem je tedy 740 koní a 690 Nm, což Aventador S katapultuje z 0 na 100 km/h za pouhé 2.9 sekundy. Zrychlení z 0 na 200 km/h trvá pouze 8.9 sekundy a na třístovce je auto za pouhých 24.5 sekundy. Zvýšeny byly také maximální otáčky motoru, z 8 350 na 8 500 ot./min.

Základní cena byla stanovena na 281 555 €, v přepočtu přibližně 7,6 milionu Kč.