Konec výroby další ikony: Lexus IS-F

Autor: Jan Karlík - 1. 8. 2014


Smutná zpráva přichází ze vzdáleného Japonska. Včera došlo k ukončení výroby supersedanu IS-F. Projekt, který měl duši, vznikl jako dobrovolná práce přesčas a vymodlené dítě inženýrů, se již nadále nebude montovat. Automobilka, která do té doby byla známá luxusními vozy, pohodlím, a vším, co k tomu patří, v roce 2008 přišla s tímto oheň plivajícím monstrem. Vlastně prvním opravdu sportovním automobilem značky Lexus. I přes fakt, že se jednalo o první počin tímto směrem, automobil se směle stavěl na stejnou metu jako Mercedes-Benz C63 AMG, BMW M3 a Audi RS4.

Lexus IS-F byl osazen 5,0 litrovým atmosféricky plněným osmiválcem, který přes osmistupňovou převodovku posílal na zadní kola 423 koní a 505 Nm točivého momentu. Tyto parametry stačily k tomu, aby se na stovce Lexus objevil za 4,8 sekundy a maximální rychlost musela být elektronicky omezena na 270 km/h. Zkrátka a dobře, je to auto, které má koule a my se bojíme, že takových bude míň a míň. I když není důvod od Japonců odvracet oči, v nabídce automobilky totiž trůní nové kupé RC-F, které po vzoru staršího bratra využívá opět 5,0 litrový V8 a nabízí až 450 koní, a díky bohu, také na zadní kola. Už jen za tento fakt zaslouží Japonci obří pochvalu a síň slávy. Jako protipól můžeme sledovat, co se děje u tak zavedených značek, jako je například BMW (nové M3/M4 má šestiválec) nebo Mercedes-Benz (z objemu 6,2l bude najednou 4,0l).

Ukončení výroby muselo nevyhnutelně přijít. Na silnicích již delší dobu potkáváme novou generaci tohoto luxusního sedanu a prodeje byly poněkud nižší než se čekalo (za dobu své existence se prodalo 11 000 kusů). I tak ale Japonci plánují ostrou verzi pro novou generaci. Přístup Lexusu nám je více než sympatický, spolu s Audi jsou to aktuálně jediné automobilky, které pro své ostré sedany používají atmosférické osmiválce.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru